$
פרסום ושיווק

פרטנר מחכה לחבילת ספורט כדי להשיק שידורי טלוויזיה

לפי גורמים בענף, לחברה יש כבר מוצר שיתחרה בסלקום TV, אולם היא רוצה לצמצם הפסדים ולצאת לשוק רק כשיהיו לה ערוצים שיכבשו לקוחות

אלירן מלכי 21:0108.12.15

פרטנר מחפשת חבילת ספורט כדי להשיק את שידורי הטלוויזיה שלה. החברה הצהירה כבר בתחילת השנה שהיא מתכוונת להיכנס לשוק הטלוויזיה כשחקנית הרביעית בשוק לצד yes, HOT וסלקום TV. אולם לפי גורמים בשוק, היא טרם עשתה זאת שכן עד כה לא הצליחה למצוא את חבילת הספורט שלדעתה תהיה "מגנט" הלקוחות שלה.

 

 

 

לפני כמה שבועות רכשה פרטנר ממינהלת הליגה את מסמכי המכרז לשידורי הכדורגל הישראלי תמורת 15 אלף שקל. לאחר עיון במסמכי המכרז פנתה למינהלת וביקשה אישור חריג להעביר את השידור באמצעות האינטרנט ללקוחות שברשותם קופסת חיבור של פרטנר לטלוויזיה. במילים אחרות, פרטנר ביקשה להשיק מוצר מתחרה לסלקום TV באמצעות משחקי כדורגל, אך המהלך הזה נתקל בקשיים.

 

המינהלת דורשת מפרטנר לשלם לה מראש פיצויים למקרה שהרייטינג של פרטנר משידורי המשחקים בטכנולוגיה החדשה יהיה נמוך. פרטנר פנתה לבית המשפט כדי שיאפשר לה להתמודד במכרז בלי להתחייב לשלם למינהלת את הכסף שהיא דורשת. המחוזי בתל אביב הורה להקפיא את המכרז שהיה אמור להסתיים אתמול, ולאפשר לצדדים לקיים דיון משפטי. המכרז נדחה ל־27 בדצמבר.

 

ערן זהבי ערן זהבי צילום: ראובן שוורץ

 

גורם בענף מסר ל"כלכליסט" שפרטנר כבר עברה מזמן את שלב האב־טיפוס, ויש לה מוצר מוגמר הממתין לשיווק. הממיר של פרטנר עתיד לשדר בטכנולוגיית 4k המצויה בינתיים במכשירי טלוויזיה מעטים. עוד בעיה של פרטנר היא עלויות התוכן. לפי חישובי החברה, הסכום השנתי המינימלי שתידרש להשקיע הוא כ־100 מיליון שקל.

 

לשם השוואה, לסלקום TV יש 50 אלף לקוחות המשלמים כ־100 שקל בחודש ומכניסים 60 מיליון שקל בשנה, לפני הפחתת מע"מ ועלויות תפעול. כרגע סלקום מפסידה מפעילות הטלוויזיה ותעבור לרווח רק לאחר שתשיג יותר מ־120 אלף לקוחות. נראה שפרטנר מעדיפה לצמצם את תקופת ההפסד ולכן בינתיים נשארת על הגדר.

 

 

פרשנות: ספורט ישראלי זה נישה

 

זכויות שידור של שידורי ספורט הן עסק פורח כמעט בכל העולם. ב־2014 הגיעו הכנסות הענף ל־36.8 מיליארד דולר. הסכום הנאה מבטא זינוק של 34% מאז 2010, כשבאותה תקופה כרסם מיתון בהכנסות של כמעט כל תעשייה אחרת. ליגות בעולם מוכרות את הזכות לשדר אותן בלייב במיליארדים, והסכומים עולים בעשרות אחוזים בכל שנה.

 

את הצמיחה הזאת ליגת־העל הישראלית פספסה לחלוטין. הכנסות הכדורגל הישראלי מזכויות שידור עומדות על 45 מיליון שקל - ירידה של כ־20% מההסכמים שנחתמו לפני חצי עשור, וירידה מ־80 מיליון שקל הכנסות מזכויות שידור שנרשמו ב־2002. פרטנר היא אמנם שחקן חדש בשוק, אך המצב הקיים לא באמת מאפשר צמיחה בהכנסות מזכויות שידור. הכדורגל הישראלי הפך ל"נישה", כפי שהגדיר זאת בכיר ב־yes. העובדה שהישראלי הממוצע אוהב כדורגל מחו"ל וצופה בברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, יובנטוס וריאל מדריד מדי שבת מוסיפה תחרות לא קלה לליגה הישראלית. האם הוא עדיין יכול להיות עוגן שידורים ששווה לשלם על הזכות לשדר אותו ואז עוד לשלם על הפקתו? לא בטוח.

אוריאל דסקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x