$
פרסום ושיווק

שופרסל: מלאי מוצרי יוניליוור עדיין נמצא בתהליך השלמה

חלק ממותגי יוניליוור כמו סיף נעדרים לחלוטין ממדפי שופרסל, וחלק מוצעים בכמויות קטנות. יוניליוור: פועלים במרץ כדי שהמוצרים יגיעו למדפים

נורית קדוש 09:5728.10.15

חודש עבר מאז הודיעו שופרסל ויונליוור על תום הסכסוך העסקי ביניהן, ועדיין קיים מחסור במוצרי ספקית המזון על מדפי הקמעונאית הגדולה בישראל. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי חלק מהמוצרים כמו מוצרי הניקיון של המותג סיף לא קיימים כלל על המדפים. מותגים אחרים של יונליוור, כמו אבקת מרק קנור ומיונז ודגני בוקר של תלמה, מוצעים בכמויות קטנות המותירות מדפים ריקים בחלקם.

מנכ"לית יוניליוור ענת גבריאל מנכ"לית יוניליוור ענת גבריאל צילום: שי יחזקאל

 

בשתי החברות מודעים למחסור על המדפים. "התחלנו לחדש מלאים", נמסר משופרסל. "זה נמצא בתהליך השלמה. בימים הקרובים יתחדש המלאי". מיוניליוור נמסר כי "הצדדים פועלים במרץ כדי לדאוג שכל מוצרי החברה יגיעו למדפי שופרסל כמה שיותר מהר".

 

בענף מעריכים כי המחסור נובע מהצורך של יוניליוור להיערך מחדש לייצור מוצרים בהיקף הצריכה של שופרסל, לאחר שהיא צמצמה את הייצור עם פרוץ הסכסוך בין החברות. לקראת סוף יולי הודיעה יוניליוור לשופרסל כי תחדל לספק לה מוצרים, אם לא תשיב לה הרשת מיליוני שקלים שהחליטה על דעת עצמה לגרוע מחובותיה לספקית. בשופרסל לא התרשמו והפסיקו מיד להזמין מוצרים מיוניליוור.

 

לפי דירוג הספקים של סטורנקסט, ירדה יונליוור מנתח שוק של 3.8% בחודש יוני ערב הסכסוך לנתח של 2.5% בחודש ספטמבר. נתון זה מהווה את נתח השוק הנמוך ביותר שהחזיקה בו יוניליוור בארבע השנים האחרונות. עם כניסתה של ענת גבריאל לתפקיד מנכ"לית יוניליוור בינואר 2013, עמד נתח השוק של החברה על 4.2%, ומאז רשם ירידה מתמשכת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x