וילי פוד עברה להפסד לאחר ירידה של יותר מ־10% בהכנסותיה
ההאטה בצריכה וחוק המזון העבירו את וילי פוד להפסד. היא סגרה את הרבעון השני עם צניחה ברווח הגולמי ב־24.6% ל־15.5 מיליון שקל. המשבר של מגה ועדן טבע מרקט השפיע אף הוא לרעה
וילי פוד, המייבאת ומשווקת מוצרי מזון מוזלים, סגרה את הרבעון השני בהכנסות של 71.3 מיליון שקל, ירידה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ובמעבר להפסד נקי. בהשפעת הירידה במכירות וכניסתו לתוקף של חוק המזון, צנח הרווח הגולמי ב־24.6% ל־15.5 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות התכווץ ל־21.8% לעומת 26% ברבעון המקביל. בעקבות צמצום הפרסום וקידום המכירות ירדו הוצאות המכירה והשיווק ל־12.6% מהמכירות, לעומת 13% בתקופה המקבילה.
המשבר של מגה ועדן טבע מרקט השפיע לרעה על דו"חות וילי פוד, שנאלצה להפריש 1.7 מיליון שקל לחובות מסופקים. על רקע זאת הוצאות ההנהלה וההוצאות הכלליות של וילי פוד עלו ב־20.4% ל־5.7 מיליון שקל, המהווים 8% מהמכירות. לצד זאת נרשמה עלייה בהכנסות אחרות בשל פיצוי של 1.95 מיליון שקל שקיבלה החברה על נזקי צוק איתן שנגרמו לחברה־בת שלה. הרווח התפעולי שלה צנח ב־45.7% לעומת הרבעון המקביל ל־3 מיליון שקל. הירידה בערך הנכסים הפיננסיים והפרשי שער הזניקו את הוצאות המימון מ־267 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד ל־3.16 מיליון שקל השנה. למרות הצניחה במסים, שהסתכמו ב־30 אלף שקל לעומת 1.2 מיליון שקל, בעקבות ירידה ברווח לפני מס ומעבר להפסד חתמה ויליפוד את הרבעון השני בהפסד נקי של 109 אלף שקל, לעומת רווח נקי של 4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.