$
פרסום ושיווק

H&O מצמצמת את הכלבו לטובת חנויות מותגים

רשת האופנה, שתשיק בקרוב את מותג בגדי ההיריון Motherhood Maternity, משקיעה משאבים ברכישת זיכיונות מחו"ל, בזמן שחנויות הכלבו הרווחיות פחות נדחקות החוצה מהקניונים למרכזי קניות פתוחים

אורנה יפת 08:1115.06.15

רשת H&O תשיק בתחילת יולי את מותג בגדי ההריון הבינלאומי Motherhood Maternity בגן העיר בתל אביב ובמתחם ביג פאשן באשדוד. הרשת, שנמצאת בבעלות משפחת לבנת, מתכננת לפתוח בחמש שנים הבאות 60 סניפים של מותג בגדי ההיריון הגדול בארה"ב, ולהגיע למכירות שנתיות של 60 מיליון שקל בתום הפריסה. בהשקה תשקיע החברה 4 מיליון שקל בשלב ראשון.

 

נראה כי הרשת מסתמכת בשנים האחרונות יותר ויותר על זיכיונות מחו"ל. Motherhood Maternity יהיה המותג הבינלאומי השלישי של H&O, לאחר שני מותגי הלבשה לילדים קרטר'ס ואושקוש האמריקאיים.

 

סניף של רשת H&O סניף של רשת H&O

 

את קרטר'ס השיקה H&O ב־2011, ואת הזיכיון לאושקוש היא קיבלה ב־2013 לאחר שחברת גולף ביקשה לסיים את ההתקשרות עם המותג.

 

על רקע השקעת המאמצים ברכישת זיכיונות ובפיתוח מותגים בינלאומיים, בהובלת הקטר קרטר'ס, נראה שחנויות הכלבו של H&O נשארים מעט בצל. בחצי שנה האחרונה לא נפתחו כלל סניפים חדשים של H&O. בקרוב אמנם ייפתח סניף בביג צ'ק פוסט, אבל במקביל שוקלת הרשת לסגור את הסניף במרכז ONE בנשר. כמו כן בביג פאשן אשדוד, שבו נפתחו חנויות ענק, פתחה הקבוצה סניפים של קרטר'ס־אושקוש, והיא צפויה גם לפתוח שם חנות של בגדי ההיריון, אבל לא פתחה סניף ל־H&O עצמה.

 

לפי גורמים בענף הקניונים, פדיון הרשת עומד בממוצע על 1,200 שקל למ"ר, פדיון שקשה לחיות איתו בסניף של 1,000 מ"ר שיושב בקניון. מקורבים לרשת טוענים שמדובר ב־1,500 שקל למ"ר. העלויות הגבוהות של תחזוק החנויות ושכר הדירה בקניונים גורמות לה לעבור לפאוור סנטרים. הרשת פועלת כבית כלבו לכל המשפחה, קונספט שמעולם לא זכה להצלחה יתרה בישראל. השילוב של חנות שמחזיקה בגדים, לצד כלי בית, הלבשה תחתונה, ומוצרי קוסמטיקה, לא קורץ ללקוחות בארץ.

 

“הקונספט של הסופרמרקט הגדול מת", אומר בכיר בענף. בנוגע ל־H&O הוא אומר: “הם לא פותחים חנויות של H&O, אלא אם כן הם מקבלים מהקניון כסף על בניית החנות. הם מבקשים 3,500 שקל למ"ר בינוי, אבל במטרז'ים של H&O לא מקבלים כאלה סכומים. מה גם שיש כיום בקניונים הרבה חנויות של אופנת דיסקאונט, ועכשיו נכנסו גם הרשתות אורבניקה ויפו תל־אביב לקניונים, אז H&O פחות מעניין היום. קרטר'ס תפס מאוד חזק, והם לא יהססו לוותר על חנות של H&O לטובת פריים לוקיישן לקרטר'ס־אושקוש".

 

לקרטר'ס־אושקוש ול־Motherhood Maternity פותחת החברה סניפים בקניונים, אך סניפי H&O נפתחים במרכזים מסחריים פתוחים, שם היא יכולה לקבל שטחי מסחר גדולים יותר בעלויות נמוכות יותר. בשנים האחרונות נסגרו בין היתר סניפים בקניון עכו, קניון קריית אתא, גרנד קניון חיפה, G כפר סבא, ובקרוב תיסגר גם החנות בקניון חיפה.

 

“למה אני לא נמצא בקניונים? כי זה לא מתאים לי", אומר ל"כלכליסט" עמיר משה, מנכ"ל H&O. “בחנויות בקניונים אין לי מספיק מקום להכניס את כל תמהיל המותגים שלי. כל סניף של הרשת שפועל כיום זה סניף שמרוויח כסף. 95% מהסניפים רווחיים ומה שלא, ייסגר. לא נפתח במקומות שלא נרוויח כסף. H&O צריכה 1,000 מ"ר ומעלה וזו רשת שעובדת בשבתות ולכן היא צריכה להיות בעיקר בפאוורים".

 

על המתחרות החדשות שנכנסו לקניונים, אומר משה: “נערכתי מזמן לכניסת מותגי דיסקאונט, והכנסתי מוצרים במחירים נוחים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x