$
פרסום ושיווק

ניתוח כלכליסט

היעדר הרגולציה נותן יתרון גדול לסלקום

קבוצת סלקום תשיק מחר לראשונה חבילת תקשורת ביתית מלאה בחשבונית אחת שצפויה להיות זולה משמעותית ממתחרותיה, עליהן נאסר להציע חבילות דומות

אופיר דור 08:4012.05.15

קבוצת סלקום ממשיכה לנסות לטלטל את שוק התקשורת, ותהיה החברה הראשונה בישראל שתציע חבילת תקשורת ביתית מלאה תחת חשבונית אחת. החברה צפויה להשיק מחר חבילת טריפל שתאפשר למשפחה לרכוש שירותי טלוויזיה, אינטרנט (תשתית וספק), טלפון קווי וככל הנראה גם קווים סלולריים מספק אחד ובמחיר אחיד.

 

לא בכדי צירפה סלקום להזמנה לאירוע השקת החבילה תוצאות סקר שערכה, שלפיו הנושא שמרגיז את צרכני התקשורת יותר מכל הוא הצורך שלהם להתקשר עם כמה ספקים. זהו לא נתון מפתיע, כאשר בכל העולם צרכני התקשורת מעדיפים לקבל את שירותי התקשורת שלהם בחבילה אחת.

 

 

ידיהן של HOT ו־yes כבולות

 

עד היום היתה HOT הקבוצה שהציעה את החבילה המשולבת הנרחבת ביותר עם טלוויזיה, תשתית אינטרנט וטלפון קווי. אולם ל־HOT אסור מבחינה רגולטורית להכליל בחבילה שלה שירותי ספק אינטרנט וקווים סלולריים, שאותם צריך הלקוח לרכוש בנפרד מהחברות־הבנות, HOT net ו־HOT mobile. מצבה של קבוצת בזק מורכב עוד יותר כיוון שמוטלת עליה הפרדה מבנית מלאה, ולכן כל לקוח צריך להתקשר בנפרד עם בזק הקווית, בזק בינלאומי, yes ופלאפון כדי לקבל את כל שירותי התקשורת. על סלקום לא חלות שום מגבלות ביכולתה לשלב בין מוצרי תקשורת שונים, מה שמעניק לה יתרון משמעותי.

 

סלקום תנסה לקצור החל ממחר את פירות ההחלטה האסטרטגית שלה להיכנס לשוק הטלוויזיה בדצמבר האחרון, לאחר יותר משנתיים של הכנות. סלקום מקדימה בנושא זה את המתחרה הגדולה שלה פרטנר, שעדיין לא השיקה טלוויזיה ונמצאת כרגע בעמדת נחיתות ביכולתה להציע חבילה משולבת. פרטנר התמקדה לאורך 2013 ו־2014 בעיקר במיצובה כחברת הסלולר המתקדמת ביותר על חשבון פיתוח טלוויזיה עצמאית.

 

עד כה, לפי ההערכות, סלקום גייסה כמות נאה של 30 אלף מנויים לשירות הטלוויזיה בחצי השנה הראשונה. אולם ההערכה היא שלאחר השקת החבילות המשולבות, היא תוכל לזנב ב־HOT וב־yes בצורה אגרסיבית יותר.

 

מימין: מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, מנכ"ל HOT אילן צחי ומנכ"לי סלקום ניר שטרן מימין: מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, מנכ"ל HOT אילן צחי ומנכ"לי סלקום ניר שטרן

 

זול יותר, אבל מצומצם הרבה יותר

 

סלקום מתכוונת לתקוף את ההצעות המתחרות של קבוצת בזק־yes וקבוצת HOT גם בגזרת המחיר, ולהציע הצעה שתהיה זולה משמעותית מהאחרות בשוק. סלקום צפויה ככל הנראה למכור חבילה של טלוויזיה, אינטרנט (ספק ותשתית) וטלפון קווי ב־200 שקל ומטה לחודש. לשם השוואה, לקוח שיבחר לקנות חבילות מקבילות מבזק ו־HOT ישלם מעל 300 שקל. עם זאת, הטלוויזיה של סלקום רחוקה מלהציע את שפע התוכן והאפשרויות שיש ב־HOT ו־yes במיוחד בכל הנוגע להפקות מקור ותוכני ספורט. הטלוויזיה של סלקום עדיין פונה ללקוח עם דרישות מצומצמות וכוללת רק את ערוצי עידן פלוס וערוץ ספורט אחד בנוסף לספריית VOD עם סדרות וסרטים.

 

סלקום משתמשת בתשתית האינטרנט של בזק כדי לספק את החבילה המשולבת שלה כחלק מרפורמת השוק הסיטונאי שיצאה לדרך באמצע פברואר. בשלב השני של הרפורמה היתה בזק אמורה לאפשר גישה גם לרשת הטלפוניה הקווית שלה לחברות מתחרות כמו סלקום, אלא שבזק ממשיכה לטעון כי היא אינה יכולה לעשות זאת מבחינה טכנולוגית ולא תעמוד בדדליין. בינתיים סלקום מציעה תחליף פחות איכותי — טלפון קווי על גבי תשתית האינטרנט הפתוחה (VOB), שאותו היא כבר משווקת בשנים האחרונות.

 

"מבצע הטריפל של HOT מפלה"

המועצה לכבלים ולוויין קבעה כי הצעת טריפל במבצע בסופי השבוע פוגע בשומרי השבת

 

המועצה לכבלים ולוויין הורתה ל־HOT לשנות את דרך שיווק המבצעים המיוחדים שלה לגיוס לקוחות חדשים. HOT נוהגת בשנים האחרונות לצאת במבצעי "טריפל weekend", שבמסגרתם לקוחות שנרשמים לחבילת תקשורת משולבת דרך אתר האינטרנט במהלך ימי שישי־שבת הרלבנטיים משלמים מחיר מופחת.

 

HOT משתמשת בשיטה זאת של מבצע לזמן מוגבל בסופי שבוע לפחות שנה, אך יו"ר מועצת הכבלים ד"ר יפעת בן חי־שגב החליטה כי מדובר בפרקטיקה מפלה שפוגעת בשומרי שבת שאינם משתמשים באינטרנט בסופי שבוע.

 

ממועצת הכבלים נמסר כי "יו"ר המועצה מצאה כי HOT פועלת לכאורה בניגוד להוראות רישיונה בנוגע לאספקת שידורים בתנאים שווים". מ־HOT נמסר כי "אין מניעה מאיש שומר שבת ליהנות מהמבצע הפתוח ללקוחות החל מיום שישי בצהריים ועד ליום ראשון בבוקר, כך שניתן לעשות זאת לפני יציאת השבת ואחריה".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x