תדיראן גרופ נכנסת לתחום התאורה: תשווק נורות חסכוניות וגופי תאורה
תדיראן השקיעה במהלך 2 מיליון שקל והוא בא בהמשך לזכייה שלה במכרז להתייעלות אנרגטית של בתי החולים הממשלתיים, ולנוכח השחיקה המתמשכת במרווחים ממכירות מוצרי החשמל הלבנים
יבואנית מוצרי החשמל, תדיראן גרופ, נכנסת לתחום מוצרי התאורה. החברה מותחת את המותג "תדיראן" שתחתיו ייצרה עד היום רק מזגנים, גם לתחום הנורות החסכוניות וגופי תאורה. בשלב ראשון יושקו הנורות ומוצרי קצה ובשלב הבא תשיק תדיראן גופי תאורה לבתים, לגינות, למגרשי כדורגל, ועוד. את המוצרים ייצרו עבור תדיראן מפעלים בסין אשר מייצרים גם לחברות מתחרות. במהלך השקיעה תדיראן 2 מיליון שקל והוא בא בהמשך לזכייה שלה במכרז להתייעלות אנרגטית של בתי החולים הממשלתיים.
בנובמבר 2014 זכתה החברה במכרז של משרד הבריאות לביצוע תוכנית התייעלות אנרגטית ב-11 בתי חולים, במסגרתו יוחלפו מערכות התאורה ומערכות מיזוג אוויר בבתי החולים למערכות חסכוניות באנרגיה.
בתדיראן מנסים לפתח מנועי צמיחה חדשים לנוכח השחיקה המתמשכת במרווחים ממכירות מוצרי החשמל הלבנים בשל התחרות הקשה בענף מוצרי החשמל. השחקניות בענף סובלות מהתגברות הייבוא המקביל, הקושי לחדור לכל רשתות החשמל ובעיקר לאלה שנמצאות בבעלות של יבואניות מתחרות, והירידה במחיר הממוצע לצרכן. אלה הביאו את תדיראן לנסות לפתח מנועי צמיחה חדשים שלא הייתה בהם עד היום, אך סינרגטים לפעילות שלה.
שוק התאורה בישראל מגלגל כ-1.1 מיליארד שקל כאשר קטגוריית הנורות מהווה כ-200 מיליון שקל וגופי התאורה כ-900 מיליון שקל. לדברי מישל בן וייס, מנכל תדיראן גרופ, "שחקנים בינלאומיים כמו פוג'י, אוסרם, פיליפס, LG, יונדאי ואחרים נכנסו לשוק הזה , אבל אנחנו נכנסים עם מוצרים בעלי מנגנון שונה מזה הקיים אצל המתחרים ומציעים נורות חסכוניות שעובדות 50 אלף שעות לעומת 20-30 אלף שעות שעובדות הנורות של המתחרים. בנוסף, אנחנו נותנים לצרכן אחריות של 3-5 שנים על הנורות".
הנורות ומוצרי הקצה כגון כבלים מפצלים, מפסקים ומוצרים נוספים יימכרו ברשתות השיווק ובחנויות החשמל. בין היתר חתמה החברה חוזה לאספקת המוצרים עם שופרסל, טיב טעם, הום סנטר, וטמבוריות פרטיות ומנהלת מו"מ לכניסה לרשתות נוספות. לרשת ACE לא ייכנסו המוצרים בשל העובדה שאלקטרה, המחזיקה בבעלות על הרשת, איננה מעוניינת לחדש את יחסי העבודה עם חברת תדיראן, ובין הצדדים קיים נתק רב שנים.