קריאייטיבי זה אפקטיבי: נוסעים בנטל
הלקוח: פולקסווגן פולו, דרום אפריקה; משרד פרסום: Oglivy CT
כאשר פולקסווגן השיקה בשנה החולפת את מכונית הפולו החדשה שלה בדרום אפריקה, היא נתקלה בבעיה: המכונית אמנם עברה שינויים ושידרוגים רבים מבפנים, אך מבחוץ היא נראית בדיוק אותו דבר. כיוון שאנשים לא ראו את ההבדל, הם כלל לא התעניינו בדגם החדש.
על מנת לגרום לאנשים להיחשף לשינויים הפנימיים של הרכב החדש נדרשה פולקסווגן למהלך יצירתי, שיגרום לאנשים להרגיש בהבדל. הרעיון של פולקסווגן היה להכריז על "נסיעת המבחן החברתית" הראשונה בהיסטוריה – חוויה שמשלבת נהיגה אמיתית ברכב עם פעילות דיגיטלית יוצאת דופן.
פולקסווגן הוציאה רכב פולו ממותג לנהיגת מבחן בערים הגדולות. כל מי שראה את הרכב וציין את המיקום המדויק שלו בטוויטר או בפייסבוק, החליף מיד את הנהג ועלה על הרכב במקומו, עד שאדם נוסף "תפס" אותו. הנהג שהצליח לנהוג את המקטע הארוך ביותר מבלי שנתפס – זכה ברכב מתנה! כדי למשוך את הקהל להשתתף, פולקסווגן פרסמה באינטרנט רמזים בנוגע למיקום הרכב ויצרה אפליקציה המעדכנת על ההחלפות בזמן אמת. המהלך הצליח ליצור עניין רב בדגם החדש של הפולו ולהעלות את הביקוש לנסיעת מבחן בו, גם לאחר שהמהלך הסתיים.
בשורה התחתונה:
- עלייה של 243% בנסיעות המבחן בפולו, לאחר המהלך
- יותר מ־27 מיליון איש נחשפו למהלך
- jשיפה בשווי 6.1 מיליון דולר במדיה