סלקום תשיק את מיזם הטלוויזיה שלה בשבוע הבא
האסטרטגיה של סלקום: התמקדות במחיר הגבוה של HOT ו-yes ובכך שרוב הלקוחות לא זקוקים למגוון הערוצים הגדול שהן מספקות
לאחר יותר משלוש שנים של הכנות, סלקום מודיעה היום (ד') על השקה רשמית של מיזם הטלוויזיה החדש שלה. סלקום תשיק את מיזם הטלוויזיה ביום שני בשבוע הבא. כפי שנחשף ב"כלכליסט", החברה משיקה את המוצר החדש שיתחרה ב-HOT ו-yes במקביל ליום ההולדת ה-20 לעלייתה לאוויר של רשת סלקום, שחל ביום שבת הקרוב.
- סלקום מסירה את הכפפות: "בזק עלולה למנוע את התחרות בשוק הקווי"
- בתגובה לטלוויזיה של סלקום: yes ו-HOT משדרגות את התוכן ללקוחות
- סלקום נערכת להשקת שידורי הטלוויזיה שלה בסוף החודש
במקביל להשקה, פרסמה סלקום חוברת מיוחדת תחת הכותרת "מה אנחנו באמת רואים בטלוויזיה וכמה אנחנו משלמים על זה". סלקום מציגה בחוברת סקר שביצעה לפיו הציבור הישראלי אינו זקוק לחבילת הערוצים הרחבה שמציעות HOT ו-yes.
לפי הסקר של סלקום, 91% מהציבור מרגישים שהם משלמים על ערוצים שאינם צופים בהם ורק 2% צופים בערוצים הזרים שמשודרים בכבלים ובלוויין. עוד מדווחת סלקום כי לפי הסקר שערכה, לקוחות הכבלים והלוויין צופים בממוצע רק בשישה ערוצים באופן קבוע, כאשר שלושה מתוכם הם ערוצים חינמיים: ערוץ 1, ערוץ 10 וערוץ 2. "מה זה אומר? שהם משלמים 44 שקלים על כל ערוץ שהם רואים", מחשבת סלקום לפי מחירי החבילות של HOT ו-yes.
כמו כן, הסקר של סלקום מדווח כי לקוחות הכבלים והלוויין עוקבים בממוצע אחרי ארבע סדרות בלבד, כולל כאלה שמשודרות בערוצים 1, 2 ו-10. וכן לטענת החברה, 75% מלקוחות החברות לא מזמינים סרטים וסדרות בתשלום ב-VOD, אלא מחכים שאלו ישודרו בחינם.
לפי נתוני סלקום, 82% מהצופים בטלוויזיה נוהגים לצפות בתכנים בצפייה נדחית, בעיקר בתוכניות מוקלטות או ב-VOD כלומר רוב הקהל עובר לצפייה בתכנים בזמן שלו. כמו כן מפרטת סלקום מחקרים לפיהם הצופים משלבים בין צפייה בטלוויזיה לבין גלישה ברשתות החברתיות ונחשפים לתוכניות חדשות דרך הרשתות החברתיות.
מעבר לכל, תוקפת סלקום בחוברת את שיטות התמחור והמחירים שגובות HOT ו-yes. לדברי סלקום, 55% מלקוחות הכבלים והלוויין בני 20 עד 34 לא יודעים כמה הם משלמים על חבילת התוכן שלהם. כמו כן מסבירה סלקום כי 38% מלקוחות חברות אלו משלמים מעל 250 שקל על חבילת התוכן שלהם ו-21% משלמים מעל 300 שקל על החבילה.
סלקום צפויה להציע חבילת טלוויזיה שתעלה כ-90 שקל לחודש. אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, החברה תציע חבילה שמתבססת על שני מרכיבים – ערוצי עידן פלוס החינמיים המשודרים דרך האוויר וייקלטו באמצעות הממיר שתציע סלקום, וכן ספריית VOD רחבה עם מגוון תכנים. כתוצאה מכך החברה תתמקד בנושא המחיר הגבוה של הכבלים והלוויין ותנסה לשכנע את הלקוחות כי הם אינם זקוקים למגוון הערוצים הרחב שמציעות חברות אלו.
בנוסף צפויה סלקום להציע ממיר חכם שיכלול למשל ממשק עם פייסבוק ואפשרות לצפייה בתכנים דרך ה-youtube. השלט של הממיר יהיה שלט דו צדדי ככל הנראה שיכלול מהצד האחד מקשים רגילים ומהצד השני מקלדת מלאה. בתחום התוכן רכשה סלקום מספר גדול של סדרות זרות, חלקן חדשות וחלקן ותיקות, שישודרו ב-VOD. בין השאר סלקום רכשה את הזכויות לסדרה "Better Call Saul" – סדרת ההמשך של "שובר שורות" שעדיין לא עלתה לשידור – והיא תשדר אותה ככל הנראה במקביל ל-yes ו-HOT.