צוק איתן הוביל להתאוששות קלה במכירות ענף המזון ביולי
בזמן שהפעילות הקמעונ אית ירדה בענף המזון הסובל מתחילת השנה מירידה במכירות
מבצע צוק איתן שהוביל לירידה בפעילות הקמעונאית, גרם להתאוששות בענף המזון הסובל מתחילת השנה מירידה במכירות. כך עולה מנתוני סטורנקסט לסיכום יולי.
ביולי השנה נרשמה עלייה קטנה במכירות של 0.1% ביחס לחודש המקביל אשתקד, ואלה הסתכמו ב־3.39 מיליארד שקל. למרות ההתאוששות ביולי, סיכום המכירות מתחילת השנה מציג ירידה של 0.7% במכירות המזון ביחס לשבעת החודשים הראשונים אשתקד.
קטגוריית המשקאות שספגה ביולי ירידה של 3.7% ביחס לאשתקד ממשיכה להוביל את הירידה במכירות הענף (אלה ירדו מתחילת השנה ב־2.1% ביחס לאשתקד). מניתוח הקטגוריה עולה כי עיקר הפגיעה במכירות נובעת מירידה של 2.9% ברכישת משקאות קלים (אלה תופסים 62% מהקטגוריה). ירידות של 15.4% ו־16% נרשמו במשקאות החריפים וביינות, בהתאמה. מתחילת השנה נרשמה ירידה במכירות כל הקטגוריות, למעט מוצרי ניקיון שצמחו ב־1.2% ביחס לאשתקד עקב הנחות עמוקות שנרשמו בקטגוריה. הספקים שספגו את עיקר הפגיעה מתחילת השנה הם תנובה שירדה ב־3.3%, חוגלה שירדה ב־5.4%, ויפאורה תבורי שירדה ב־5%.