$
פרסום ושיווק

מנכ"ל רשת דיסקרט: "הדרום משותק. הקניונים ריקים. הכל שומם"

בעקבות הירי מעזה, הקניונים מדווחים על ירידה של 30% בתנועת הקונים ושל כ־30% בממוצע במכירות

אורנה יפת 08:4113.07.14

מי שחש היטב את ההאטה בתנועת הקונים לאור המצב הביטחוני בשבוע האחרון הן חנויות שפועלות בקניונים. הקניונים מדווחים על ירידה של 30% בתנועת הקונים ושל כ־30% בממוצע במכירות. בעוד על מוצרי מזון לא ניתן לוותר והצרכנים עברו לבצע את הרכישה באינטרנט, בענף האופנה הפגיעה מהותית יותר מכיוון שמדובר בקנייה שאינה הכרחית ומחייבת לרוב יציאה מהבית.

 

בחנויות האופנה חלה מאז תחילת הלחימה ירידה של 13%–50% במכירות, תלוי במיקום החנות. החנויות באזור הדרום, שסובל מירי טילים מסיבי, התרוקנו מקונים ושם מדווחים על ירידה של 50%.

 

ענף האופנה סובל ממילא מירידה ברווחים ברבעונים האחרונים בשל המצב הכלכלי במשק. עדות לכך ניתן למצוא בדו"חות הכספיים של חברות האופנה הציבוריות לחודשים ינואר־מרץ השנה. פוקס סיימה את הרבעון עם ירידה של 72% ברווח הנקי, והרווחיות של קסטרו נשחקה ב־80%. המצב הנוכחי של היעדר קונים ומצב רוח צרכני חיובי לא מוסיף נחת לבעלי העסקים, אם כי אלה מוטרדים יותר מהמיתון המתמשך מאשר מהפצצות הטילים הזמניות.

  

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: כרמית פלר

 

ברשת נאוטיקה מקבוצת סקאל נרשמה בשבוע שעבר ירידה של 20% בהיקף הקניות בהשוואה לשבוע שלפני

הלחימה, ובחנויות הממוקמות בבאר שבע ובאשדוד צנחו המכירות ב־50% הן בקניונים הסגורים והן במרכזים המסחריים הפתוחים. "יש ירידה של 20%–50% במכירות מאז החלה הלחימה", מציין תומר ביטרמן, מנכ"ל נאוטיקה ישראל. גם באתר האינטרנט של החברה, שבו ניתן לבצע רכישות, לא נרשמה עלייה במכירות כפי שהיה מצופה. "באינטרנט המכירות רגילות, אבל רואים שאנשים לא עוסקים כרגע בקניית בגדים".

 

לדברי יעקב גבאי, מנכ"ל רשת אופנת הנשים דיסקרט, נרשמה ברשת ירידה של 25%–60% במכירות מאז תחילת הלחימה ביחס לשבוע הקודם, ובהתאם הרשת מעניקה הנחות של 50% על הפריטים. "הדרום משותק. הקניונים ריקים. באר שבע ואשקלון שוממות וכך גם אשדוד וקריית גת. אנשים לא מגיעים לקניונים, אבל יש תופעה של לקוחות המועדון שמבקשות שנשלח להן את המוצרים הביתה או שנשמור להן בחנויות, ובימים האחרונים התחלנו לבצע

משלוחים לבתים".

 

ברשת האופנה s.wear המצב יחסית סביר שכן היא מדווחת על ירידה של 12% בלבד במכירות. למרות הירידה הקלה יחסית, הוחלט ברשת לקדם את אתר האינטרנט של החברה בניסיון לאזן את הפגיעה ולהעניק הנחות ללקוחות בקנייה ברשת.

 

בקבוצת קניוני מליסרון דיווחו בימים האחרונים על ירידה של 30% בתנועת הקונים, וזו הסיבה ככל הנראה שהחליטו בקבוצה לא לבטל את הפעילות שתוכננה כבר לפני כמה חודשים, שבמסגרתה יופיעו כוכבי ערוץ הילדים בחלק מהקניונים ברחבי הארץ. ניתן להניח שהתקווה היא כי כוכבי הילדים יגרמו גם להורים לצאת לקניונים, אחרת לא ניתן להסביר את העובדה שאירועי תרבות רבים מבוטלים והופעות בקניונים מתקיימות כסדרן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x