הראל ויזל: "נהיה מועדון הלקוחות הגדול בארץ עד 2015"
קבוצת פוקס משיקה מועדון לקוחות שיאגד את כל המועדונים הקיימים של הקבוצה. הוא יאפשר לה להגדיל מכירות ולאסוף מידע מפולח על הרגלי הקנייה של הלקוחות
"מועדון הלקוחות שלנו יהיה הגדול בישראל ב־2015 ויעבור את מועדוני הלקוחות של שופרסל ומגה", כך אומר הראל ויזל, המנכ"ל ובעל השליטה של קבוצת פוקס לרגל השקת מועדון הלקוחות החדש של הקבוצה.
- אייפקס מתעניינת ברכישת פוקס; כהן חתמה עם ויזל על הסכם סודיות
- הראל ויזל יפעיל בארץ גם חנויות של מייבלין
- פוקס מכרה את כל זמן הפרסום בסופרבול
המועדון שיושק מחרתיים באופן רשמי תחת השם דרים קארד (Dream Card) מבקש לנצל את הגודל של הקבוצה ולרכז יחד את מועדוני הלקוחות הקיימים של רשתות פוקס, פוקס הום, בילבונג וללין תחת מותג אחד. לקוחות שיחזיקו בכרטיס המועדון החדש יוכלו לנצל הטבות שיקבלו בכל אחת מרשתות הקבוצה גם ברשתות אחרות שלה, מה שעשוי להגדיל את הנאמנות של הלקוחות ולחזק את מכירות הקבוצה. במקביל תוכל פוקס לנצל את הכרטיס החדש כדי לאסוף עוד מידע על הרגלי הקנייה של כל אחד מלקוחותיה, מה שיאפשר להתאים להם מבצעים.
"דרים קארד הולך להפוך את כל מועדוני הלקוחות האחרים בישראל לעוד פחות טובים ממה שהם היום", אמר ויזל ביחס לכרטיס המועדון החדש. "בניגוד לחברות אחרות, אנחנו לא נדרוש כל שנה תשלום על החברות במועדון, אלא רק תשלום חד־פעמי. אצלנו לא יהיו אותיות קטנות".
כרטיס המועדון החדש יכלול חברות ברשתות האופנה פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, בילבונג, ללין, מותג ההלבשה התחתונה aerie, ואת מותג בגדי הילדים האמריקאי דה צ'ילדרנס פלייס שהקבוצה קיבלה את הזיכיון לשיווקו ותשיק בארץ במרץ הקרוב.
מי שלא נכלל תחת כרטיס המועדון המשולב הוא מותג האופנה סאקס, אף הוא מבית פוקס, הנחשב למותג יקר ביחס ליתר מותגי האופנה של הקבוצה. לסאקס מועדון לקוחות נפרד והמותג זוכה לנאמנות גבוהה בקרב לקוחות שמוכנות לשלם עליו פרמיית מחיר.
מותג נוסף שיישאר מחוץ למועדון המשולב הוא זה של נעלי הבובה מרשה בלרינה. לטענת ויזל, כל מותג שיצטרף לקבוצת פוקס בעתיד, כולל מותגים בינלאומיים וביניהם מותג הנעליים הסינגפורי צ'רלס אנד קייט, שכפי שנחשף ב"כלכליסט" פוקס מנהלת משא ומתן לקבלת הזיכיון עליו, ישולב גם בכרטיס המועדון החדש. ויזל העריך כי חנויות של מותג הנעליים ייפתחו בקניונים בישראל, בספטמבר 2014.
הכרטיס יינתן ללא עלות כספית ללקוחות שכבר חברים באחד ממועדוני הלקוחות הקיימים. לקוחות חדשים ידרשו לתשלום חד־פעמי בגובה 69 שקל, ויקבלו עם ההצטרפות למועדון 100 שקלים מתנה למימוש בחודש העוקב.
הכרטיס המשולב יעניק לבעליו הנחות שונות, ובראשן הטבה של 30% ביום ההולדת שלו – הטבה שניתן יהיה לנצל באופן נפרד בכל אחת מרשתות הקבוצה. נוסף על כך, בכל קנייה באחת הרשתות יוכל בעל הכרטיס לצבור נקודות בשווי 10% מהקנייה, שאותן ניתן יהיה לממש בכל אחת מהרשתות שבמועדון.
בשבוע החולף ערכה פוקס פיילוט לכרטיס החדש בשלושה קניונים ולדברי ויזל, "לאור התוצאות החיוביות החלטנו לבטל את קמפיין הטלוויזיה שתכננו להעלות עם השקת הכרטיס ולהשקיע את הכסף בהזמנת 500 אלף כרטיסים בנוסף ל־300 אלף שכבר הזמנו. בנוסף החלטנו לאייש עמדות נוספות בשירות הלקוחות שלנו, ולהוסיף מסופונים בחנויות שלנו שמיועדים רק לצורך ההצטרפות למועדון".
מספר חברי המועדון שכבר יש לפוקס כיום אינו ברור, אך לדברי ויזל מדובר בלמעלה מ־600 אלף לקוחות. מדובר במספר מרשים למדי, אף שהוא עדיין נמוך מזה של רשתות המזון הגדולות. לשם השוואה, מועדון הלקוחות של שופרסל כולל כיום למעלה מ־1.5 מיליון חברים, ומועדון הלקוחות של מגה כולל 1.3 מיליון חברים. מועדון הלקוחות של רמי לוי כולל כ־690 אלף לקוחות, ומועדון 365 של קבוצת המשביר כולל כ־600 אלף חברים.
הצעד הבא שצפויה פוקס לנקוט לאחר ביסוס מועדון הלקוחות יהיה השקת כרטיס אשראי עם אחת מחברות האשראי. המהלך יאפשר לקבוצה לקבל עמלה על כל עסקה שתתבצע בכרטיס, וכך להגדיל עוד יותר את הכנסותיה.