$
פרסום ושיווק

המשביר 365: הרווח הנקי - 67.4 מיליון שקל בינואר-ספטמבר

זאת, לעומת הפסד של 35 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד; עלייה של כ-12% בהכנסות ל-1.89 מיליארד שקל, בעיקר מהגידול בהכנסות חברת קשרי תעופה

אורנה יפת 18:0328.11.13

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של קבוצת המשביר 365 גדל ב-9 החודשים הראשונים של השנה ב-67.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 35 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הקבוצה רשמה עלייה של כ-12% בהכנסות שהסתכמו ב-1.89 מיליארד שקל. העלייה נבעה בעיקר מהגידול בהכנסות חברת קשרי תעופה.

 

מתחילת השנה ביצעה החברה מספר מהלכים ביניהם מכירת סיבוס, חתימה על מזכר הבנות להכנסת משקיע אסטרטגי זר, ובתחילת השבוע הודיעה המשביר על מיזוג פעילות החברה הבת מועדון 365 לתוך המשביר אחזקות. לטענתה של המשביר, המהלך נועד לחסוך בהוצאות, לייעל את הניהול ולייצר סינרגיה גבוהה יותר בין החברות.

 

מדו"חות החברה עולה כי בפדיון בחנויות הזהות בבתי הכל בו של המשביר וברשת הדראגסטור ניו פארם, נרשמה סטגנציה ואף ירידה קלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. הפדיון בחנויות הזהות הסתכם ב-1.41 מיליארד שקל לעומת 1.45 מיליארד שקל.

 

הרווח התפעולי של הקבוצה בינואר-ספטמבר הסתכם בכ-49 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-40 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל בתקופה זו והסתכם ב-67.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 35 מיליון שקל.

 

רמי שביט (מימין) הבעלים ואסף בן דב המנכ"ל של המשביר לצרכן רמי שביט (מימין) הבעלים ואסף בן דב המנכ"ל של המשביר לצרכן צילום: מיקי אלון

 

במגזר בתי הכל בו רשמה קבוצת המשביר ירידה בהכנסות שהסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-533 מיליון שקל לעומת 558 מיליון שקל. הרווח התפעולי במגזר בתי הכל בו ירד ב-2 מיליון שקל והסתכם ב-17 מיליון שקל, שהיוו 3% מהמכירות. הירידה בהכנסות בתי הכל בו נובעת מסיום הסכם הנפקת תווי הקניה עם שופרסל וכן מעליית שכר המינימום של העובדים וגידול בהוצאות התפעול ביניהם עליית מחירי הארנונה והחשמל.

 

בתחום הקוסמטיקה והדראגסטור (חנויות ניו-פארם) רשמה הקבוצה שיפור בתוצאות. הכנסות המגזר הסתכמו ב-864 מיליון שקל לעומת 844 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד והרווח התפעולי הסתכם בתקופה זו ב-13 מיליון שקל לעומת 7 מיליון שקל תקופה מקבילה. השיפור נבע מהתייעלות וחסכון בהוצאות הסניפים והמטה ברשת ניו פארם ומסגירת סניפים מפסידים.

 

המשביר מעדכנת את הצפי להתרחבות רשת המזון קוסט 365 ומאריכה בשנה את יעדי הפריסה. בדוחות הכספיים שפירסמה היום מדווחת הרשת כי 30 הסניפים אשר בזמן ההשקה התחייבה לפתיחתם עד סוף שנת 2015, יוקמו עד סוף שנת 2016.

 

בניגוד ליעד שהציבה בתחילת 2013 לסיים את השנה עם 12 סניפים – יעד שעודכן לאחר מכן ל-7 סניפים, בפועל מסיימת המשביר את השנה הנוכחית עם שלושה סניפים פועלים של רשת המזון החדשה. למשביר מדווחת על חתימה של 26 חוזים מול יזמי נדל"ן לצורך הקמת סניפי הסופרמרקט ועל מו"מ שמתנהל להתקשרות לגבי ארבעה סניפים נוספים.

 

המשביר ממשיכה להפסיד כסף מרשת המזון שהושקה בדצמבר 2012. מאז תחילת השנה ייצרו שני הסניפים בעפולה וכפר סבא (הסניף בפתח תקווה נפתח בימים אלה – א"י) הכנסות של 48 מיליון שקל והפסד תפעולי של 9 מיליון שקל.

 

יותר מוקדם השבוע הודיעה המשביר על מיזוג פעילות החברה הבת מועדון 365 לתוך המשביר אחזקות. לטענתה של המשביר, המהלך נועד לחסוך בהוצאות, לייעל את הניהול ולייצר סינרגיה גבוהה יותר בין החברות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x