מנסים ללמוד לקח מקיקה: Crate העולמית תעניק למשביר תמיכה שיווקית
ענף הריהוט, שאליו מבקשת המשביר להיכנס עם רשת Crate & Barrel, נחשב ללא יציב
ענף הריהוט, שאליו מבקשת המשביר להיכנס עם רשת Crate & Barrel, נחשב ללא יציב. הענף נקלע בשנה החולפת למשבר חמור עם סגירת רשת קיקה וסגירת רשתות דואיט, שגם ו־5 נגרים. הרשתות נסגרו עקב קשיים שלא אפשרו את פעילותן.
המשבר שאליו נקלע הענף נרשם דווקא לאחר תקופת רגיעה ממושכת עם כניסתה של איקאה לישראל לפני כעשור. איקאה הביאה עמה את קונספט "שלם וקח", שהרגיע את הלקוחות שהיו רגילים עד אז לשלם עבור רהיטים ולקבל אותם רק אחרי פרק זמן מסוים.
ברשת קיקה החשש של הלקוחות התאמת, וחלק מהם נותרו ללא הסחורה שהזמינו. במשביר מאמינים שלמדו את הלקח מרשת הרהיטים האוסטרית ומתכוונים לספק את הרהיטים ברשת החדשה בזמן הקנייה.
נוסף על כך, בשונה מקיקה, שלא זכתה לתמיכה שיווקית מהרשת העולמית, צפויה המשביר ליהנות מתמיכה של התאגיד הגרמני Otto שמחזיק ב־Crate & Barrel ויעניק תמיכה לקמפיינים ולמהלכים שיווקיים שיבוצעו ברשת.
שוק הריהוט והאביזרים לבית נחלק לשלוש רמות מחיר: הגבוהה שבהן פונה למאיון העליון וכוללת בעיקר מעצבים כמו קסטיאל ורשתות כמו ניקולטי; הבינונית כוללת את רשתות הקמעונאות השונות; והנמוכה כוללת נגרים פרטיים שמכינים תעתיקים זולים של רהיטים מעוצבים.
שכבת הביניים, שלסקאלה הגבוהה שלה פונה הרשת החדשה, סבלה בשנתיים האחרונות מירידת מחירים שנתית של כ־3% במחירי הריהוט ומירידת מחירים של כ־8% במחירי כלי הבית.