$
קמפיין עולמי

קמפיין עולמי: חתול בשק

סדרת המודעות של פולקסווגן של משרד הפרסום ALMAPBBDO Sao Paulo מסבירה באופן מבריק לצופה מדוע לא כדאי לו להכניס חלק לא מקורי לרכב שלו

טל ריבן 08:5311.07.13

השבוע אני מקנא בסדרת מודעות לפולקסווגן המעודדת שימוש בחלפים מקוריים. במודעות רואים משחק ילדים קלאסי שבו צריך להתאים את החלק החסר בלוח העץ. ליד המקום הריק מונח החלק שנראה כמתאים בדיוק לצורה. הטוויסט במודעה הוא שהחלק החסר נראה בדיוק בצורה של דג, בעוד שעל החלק המשלים ישנו חתול.

 

המודעות נמצאות תחת הקטגוריה של בטיחות בדרכים. הדרך המקובלת לגשת לנושא הזה היא ניסיון לזעזע על ידי המחשת התוצאה הקשה של חוסר הקפדה על בטיחות או על ידי הצגת איכות החלפים וציון תכונותיהם המתקדמות. הכוח של המודעות האלה הוא שהן ניגשות לנושא דרך עולם לא צפוי של משחק ילדים ומציגות אנלוגיה שגורמת לצופה לחשוב. יותר מזה, הן גורמות לו להשלים בראש באופן אינסטינקטיבי את הצורה החסרה ואז לגלות שהחלק המוצע לו הוא אחר לגמרי במהותו.

 

 

מתוך הקמפיין של פולקסווגן. במקום הדג החסר מכניסים חתול מתוך הקמפיין של פולקסווגן. במקום הדג החסר מכניסים חתול

 

ההברקה המסתתרת כאן היא שבמקום הדג החסר, מכניסים חתול, וכולנו יודעים מה זה אומר. במודעה השנייה, במקום התרנגול שחסר נכנס שועל. האנלוגיה מסבירה לצופה בדרך חכמה שאם יכניס לרכב שלו חלק לא מקורי, אז לא רק שלא טיפל בבעיה, אלא אף החמיר אותה פי כמה. משפט הקונספט של המודעה Don't rely on something just because it fits, מתאר במדויק את התחושה שלנו שאם זה מתאים אז כנראה שזה בסדר. המשפט הוא תובנה אמיתית מהחיים ומכאן כוחו.

 

עוד מודעה עוד מודעה

 

הביצוע של המודעה קלאסי, פשוט ונקי, ההעמדה של החלק החסר מול המגרעת מזמינה את הצופה להשלים ולחבר, ובכך מחזקת את האינטראקציה שלו עם המודעה והמסר. אז בפעם הבאה שהמוסכניק שלכם מציע לכם חלק חילוף שמתאים לרכב בדיוק, תבדקו היטב אם זה לא חתול בשק או שועל ערמומי.

 

הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב באדלר חומסקי

בטל שלח
    לכל התגובות
    x