פסח תרם למשביר פחות מאשר למתחרות
בדומה לכל קמעונאיות האופנה וכלי הבית, חג הפסח שחל מוקדם השנה, העלה את מכירות הרבעון הראשון במשביר, אך בשיעור פחות משל המתחרות שלה
חג הפסח, שחל מוקדם השנה, והתרכז כולו ברבעון הראשון, השפיע לטובה על קבוצת המשביר של רמי שביט: הדו"חות הכספיים שלה לרבעון, המפרטים גם את תוצאות בתי הכלבו וניו־פארם, מראים צמיחה של 6% במכירות המשביר וניו־פארם בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וצמיחה של 4% במכירות של חנויות זהות (חנויות שפעלו ב־2013 וב־2012). המכירות בחנויות ברבעון עמדו של 530 מיליון שקל.
- התוכנית הסודית להפיכת המשביר לצרכן לציבורית
- לפני פסח: שביט בונה על מבצעים במקום על סניפים
- סניף הדגל של המשביר עדיין רחוק מההבטחות
חג הפסח השפיע לטובה על כל קמעונאיות האופנה, שרשמו צמיחה חריגה, אולם הצמיחה במשביר נמוכה משמעותית לעומת המתחרות. כך למשל, גולף הציגה ברבעון הראשון צמיחה של 13.5% במכירות, קסטרו צמחה ב־26.3% ואילו מכירות פוקס נסקו ב־40.3%.
מכירות קבוצת המשביר כולה צמחו ב־12.3% ל־573 מיליון שקל. הצמיחה נובעת בעיקר משיפור בתוצאות קשרי תעופה ומכירת סיבוס. הקבוצה רשמה רווח נקי של 51.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
המשביר מציינת כי מצבה הפיננסי של ניו־פארם יחייב אותה למצוא מקורות נוספים להפעלתה השוטפת. המשביר העמידה בימים אלה ערבות של 5 מיליון שקל כדי להבטיח את תשלום חובותיה של ניו־פארם לאחד הבנקים. במקביל, כפי שנחשף ב"כלכליסט", המשביר מתכוונת למזג את בתי הכלבו עם ניו־פארם ולרשום את הפעילות הממוזגת למסחר.