המותג האיטלקי הכושל טרפד את תוצאות בריל
הרווחיות התפעולית של פעילות האופנה נשחקה ל־1% נוכח הפסדי המותג אלקוט שנמחק. הרווח הנקי הכולל של בריל ירד בכ־25% ל־25 מיליון שקל
פעילות האופנה של קבוצת בריל עדיין לא מצליחה לייצר רווחיות גבוהה, וסבלה מההשקה הלא מוצלחת של המותג אלקוט - כך עולה מדוחות קבוצת בריל לסיכום 2012. בריל, יצרנית הנעליים הוותיקה שפועלת בעיקר בייצור נעליים לחיילי צה"ל ומחזיקה בנוסף ברשת ההנעלה גלי, נכנסה לתחום האופנה רק במרץ 2011, אז רכשה את פעילות המותג לי קופר. באוגוסט באותה שנה דיווחה החברה על מגעים להבאת המותג האיטלקי אלקוט לישראל, ובסוף השנה הגיעה להסכמות מול החברה האיטלקית להכנסת המותג החדש לשוק האופנה הישראלי הצפוף.
- בריל ניצחה את צה"ל: הצבא צמצם את הקיצוץ המתוכנן בנעליים
- פוקס: ההכנסות עלו ב-30% ל-1.06 מיליארד שקל; עלות שכרו של ויזל 5.5 מיליון שקל
- קסטרו: עלייה בהכנסות של 8.7% להיקף של 706 מיליון שקל
המותג החדש הביא לזינוק של 24.6% במכירות חטיבת האופנה ב־2012 - צמיחה גבוהה יחסית, שלצד ההשקה נבעה מכך שב־2011 לא פעלה חטיבת האופנה במשך כל השנה. פעילות האופנה של בריל ייצרה ב־2012 מכירות של 98.9 מיליון שקל. עם זאת, הצמיחה המואצת לצד כישלונו של המותג (שהפסדיו ב־2012 עמדו על 3.1 מיליון שקל, ושנמחק בפברואר 2013) שחקה את הרווחיות התפעולית של החטיבה ל־1% בלבד. זאת לעומת רווחיות תפעולית של 8.3% שנרשמה ב־2011 בפעילות האופנה (שכללה אז בעיקר את לי קופר).
הרווח התפעולי של בריל כולה ירד ב־34.1% ל־27.4 מיליון שקל, בעיקר בגלל עלייה בהוצאות המכירה והשיווק כתוצאה מפעילות האופנה. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של בריל כולה ירד ב־24.9% ל־25.2 מיליון שקל.
בריל לא מדווחת על תוצאותיה של כל רשת בנפרד, אך ציינה כי המכירות בחנויות זהות של כל הרשתות הקמעונאיות שהיא מפעילה ירדו ב־2.5%. בחברה מציינים את את השקת אמריקן איגל בישראל על ידי קבוצת פוקס כגורם שהשפיע לרעה על לי קופר ועל אלקוט, כאשר שתי החברות פונות לקהל יעד דומה.