אופיס דיפו מחקה למשביר 99 מיליון שקל בשנתיים
קשיים גם לפרות המזומנים הגדולות של הקבוצה: הרווח התפעולי של בתי הכלבו צנח ב־35%, וזה של ניו פארם צנח ב־27%. רק צמצום הפסדים בקשרי תעופה הותיר את שורת הרווח התפעולי המאוחד ללא שינוי
דו"חות המשביר לצרכן חושפים את היקפו הגדול של הנזק לבעל השליטה, רמי שביט, מרכישת השליטה ברשת הציוד המשרדי אופיס דיפו. התוצאות הללו מסתתרות בסעיף "הפסדים מפעילות מופסקת", כאשר עיקר הפעילות המופסקת היתה אופיס דיפו ששביט ניסה למכור זמן רב ללא הצלחה.
בסעיף זה רשם שביט הוצאה של 51 מיליון שקל - סכום הכולל מחיקת הלוואת בעלים של 20 מיליון שקל שהעניק בעבר לרשת הכושלת. סכום זה מצטרף להוצאת עתק נוספת של 48 מיליון שקל שקבוצת המשביר רשמה בסעיף זה ב־2011, לאחר שבאופיס דיפו התגלו "טעויות חשבונאיות" שחייבו מחיקות מלאי ושינוי סעיפים פיננסיים אחרים. אותן מחיקות הביאו את קבוצת המשביר לרשום בסיכום 2012 הפסד נקי מיוחס לבעלי המניות של 39 מיליון שקל לעומת הפסד של 31.8 מיליון שקל ב־2011.
הפסדי הקבוצה שחקו את ההון העצמי של המשביר ב־62%, והוא עמד נכון לסוף 2012 על 24 מיליון שקל בלבד.
הסכום המצרפי של 99 מיליון שקל בסעיף זה רוכך על ידי הרווחים של חברת כרטיסי ההסעדה סיבוס, שאף היא נכללה בסעיף זה מאז המגעים למכירתה לחברת סודקסו הצרפתית. כך, למשל, ב־2012 דיווחה סיבוס על רווח לפני מס של 4.8 מיליון שקל. בפועל, הנזק של אופיס דיפו למשביר היה גדול מ־99 מיליון שקל.
שביט רכש את אופיס דיפו ב־2010 תמורת 178 מיליון שקל, ומאז הרכישה הרשת לא הניבה לו אפילו שקל אחד של רווחים. בסוף 2012 היא הידרדרה להקפאת הליכים, ונמכרה לאבי מלכה תמורת כ־43 מיליון שקל - פחות מערך המלאי שהיה ברשותה ערב הקריסה.
גם בכל הקשור לשאר הפעילויות הקמעונאיות של שביט - חנויות הכלבו של המשביר לצרכן, לצד ניו־פארם, שמפעילה גם את מחלקות הקוסמטיקה בבתי הכלבו - התוצאות אינן מזהירות. מכירות בתי הכלבו וניו־פארם יחד ירדו ב־2012 ב־0.4%, למרות פתיחתן של נקודות מכירה חדשות שבינתיים לא מספקות מכירות לקבוצה כמו הסניפים הישנים.
אחרי הניסיון הכושל להתרחב לתחום הציוד המשרדי והאלקטרוניקה, תחת אופיס דיפו, קבוצת המשביר עדיין מנסה
להתרחב לתחומים חדשים - למשל תחום המזון, תחת רשת קוסט 365 שפתחה בסוף 2012. פעילות בתי הכלבו וניו־פארם אמורה להוות את עמוד השדרה הפיננסי של הקבוצה ולספק את הרווחיות שתניע את הפעילויות החדשות. אלא שדו"חות הקבוצה מלמדים על שחיקה בפעילות הליבה הזו - הן בגלל אותם סניפים חדשים שלא מספקים מכירות בקצב גבוה, והן בשל עלויות ההפעלה הגדולות של הרשתות.
בחינת מגזרי הפעילות הקמעונאית מגלה כי בתי הכלבו הניבו ב־2012 רווח תפעולי של 28 מיליון שקל, ירידה של כ־35% לעומת 2011, בעוד ניו־פארם הציגה ירידה של 26.7% ברווח התפעולי ל־11 מיליון שקל. רק צמצום ההפסדים של החברה־בת קשרי תעופה מנע מהשחיקה בקמעונאות להגיע לשורת הרווח התפעולי המאוחד, שעמד על 46 מיליון שקל, ללא שינוי לעומת 2011.