הנבואה שהתגשמה: "בטר פלייס? אמרתי שזה קונספט שלא יתפוס"
גלילי מזכיר בראיון את התחזית שנתן לגבי המיזם כשהוא היה בחיתוליו: "בטר פלייס ניסו למכור מכונית שנוסעת 120 ק"מ. אני לא מכיר לקוחות כאלה"
בחודש שעבר הודיעה החברה לישראל על הזרמה חדשה של 32 מיליון שקל למיזם בטר פלייס, זה שהיה אמור לנתק עד סוף העשור את ישראל מהתלות בנפט ובדלקים אחרים ולהעבירה לשימוש במכוניות חשמליות. המהמורות האחרונות בבטר פלייס, כמו הניסיון להזרים לשם מימון נוסף רק כדי להמשיך ולהחיות את המיזם, מהוות מבחינת חברות הדלק מעין אנחת רווחה: המתחרה העיקרית שלהן כמעט נעלמה מהמפה.
גלילי מזכיר בראיון את התחזית שנתן לגבי המיזם כשהוא היה בחיתוליו. "אני אומר היום מה שאמרתי אצלכם לפני שנים וגם מעל במות כנסים - זה קונספט שלא יתפוס. בטר פלייס ניסו למכור מכונית שנוסעת 120 ק"מ. אני לא מכיר לקוחות כאלה. אני נוסע כל יום מאות ק"מ - שאכנס שלוש פעמים ביום לתחנת דלק כדי להחליף סוללה? סיוט. אם כבר נכנסתי לתחנה, מה שבא לי הוא לנסוע משם הביתה. שלא לדבר על ההיסטריה כשהמכונית תעמוד כי נגמר לה החשמל, או על מתי להפעיל מזגן". "גם מודל ההשקעה שלהם מטורף", מוסיף גלילי, "עלות הקמת כל תחנת החלפת סוללות היא מיליונים. מתי תראה את הכסף? הדבר הכי חמור בעיניי הוא שמחיר החשמל לצרכן הוא שישה שקלים, קרוב לבנזין. עבור חיסכון של שקל־שניים לליטר אתה מוכן להיכנס לבלגן הזה?".
גלילי מסתמך על ניסיונו בעבר כמנכ"ל חברת הליסינג הגדולה בישראל שלמה Sixt, שמחזיקה צי של 70 אלף מכוניות. מי שכיהן כקניין הרכב הכי גדול בישראל מעריך שהדרך להתנתק ממכוניות מונעות בנזין עוד רחוקה.
"אני לא נגד מכוניות חשמליות", מסכם גלילי, "אבל רק כשתהיה מכונית שתעלה כמו מאזדה 3 (כ־125 אלף שקל - ל"ג) וגם תיסע 400 ק"מ לטעינה, יהיה על מה לדבר".