$
פרסום ושיווק

נוטלה לא לבד: גם שוקולד השחר מתייקר

חברת השחר העולה הודיעה לרשתות השיווק על עליית מחירים של כ-11% בממוצע בכלל מוצריה. ההתייקרות תיכנס לתוקפה ב-1 בינואר 2013

אורנה יפת 13:5627.11.12
נמשכות עליות המחירים של מוצרי המזון, וכעת מצטרפות לגל העליות כל היצרניות הקטנות שחששו לבצע התייקרות לפני החברות הגדולות. ל"כלכליסט" נודע כי חברת השחר העולה, יצרנית שוקולד השחר, הודיעה היום לרשתות השיווק על עליית מחירים של כ-11% בממוצע בכלל מוצריה. ההתייקרות תיכנס לתוקפה ב-1 בינואר 2013.

 

עובדת במפעל שוקולד השחר (ארכיון) עובדת במפעל שוקולד השחר (ארכיון) צילום: גיל נחושתן

 

שוקולד השחר באריזת 250 גרם שעלה עד כה לקמעונאי 5.61 שקלים יעלה מינואר 6.28 שקלים, וכך גם ממרח השחר פרווה באריזה זהה. השחר במשקל 1 ק"ג יעלה 21.50 שקל במקום 19.20 שקל עד כה. גם קקאו מתוצרת השחר העולה מתייקר ומחירו יעמוד על 7.73 שקלים במקום 6.90 שקלים.

 

בהודעה שהעבירה היצרנית לרשתות המזון, היא מציינת כי ההתייקרות נובעת "מהתייקרות מחירי חומרי הגלם, האריזות וההוצאות הקבועות".

 

לאחרונה הודיעה גם המתחרה, חברת ליימן שליסל, יבואנית שוקולד נוטלה על התייקרות של מוצריה וביניהם ממרח השוקולד בכ-5%. אתמול הודיעה חברת פרוקטר אנד גמבל על עליית מחירים שנייה השנה, בשיעור ממוצע של קרוב ל-5%.

 

מאיר בסון, סמנכל השיווק בחברת השחר העולה אמר ל"כלכליסט" כי "בניגוד לחברות רבות, אנחנו לא העלנו מחירים כבר שלוש שנים. שוקולד השחר נחשב למוצר קומודיטי ובגלל זה בזמן המחאה החלטנו לשמר את מחירו, כאשר בשלוש שנים אחרונות רוב ספקי המזון עשו יותר מעליית מחיר אחת. מעבר לזאת, עליית מחיר המחירון היא עלייה ברוטו ולא הבכרח המחיר הסופי ועם כל המאבק בשוק הקמעונאי אנחנו העמקנו הנחות לקמעונאים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x