$
מדיה

בלעדי ל"כלכליסט": הקלף החדש של HOT להורדת מחירי הערוצים

HOT במו"מ עם ספקי ערוצים בתשלום שיאפשר לה תשלום קבוע אליהם, ולא לפי מספר המנויים. המשמעות: חופש פעולה שיאפשר לה גמישות מול הצרכן

שלי פריצקר 08:0604.10.12

חברת הכבלים HOT מנהלת בתקופה האחרונה משא ומתן עם ספקי ערוצי הפרימיום שלה במטרה לשנות את מודל התשלום שלה אליהם. המהלך עשוי להוריד בסופו של דבר את מחיר הערוצים לצרכן, ויאפשר ל־HOT שליטה רחבה יותר על הערוצים לקראת השינויים הצפויים בשוק הטלוויזיה עם המעבר לחבילות צרות.

 

 

כיום משלמות HOT ו-yes לספקי ערוצי הפרימיום לפי מספר המנויים הרוכשים את הערוצים, כאשר כ־50% ממחיר הערוץ מגיע לספקים ו־50% מגיע ל־HOT או yes. כעת מבקשת HOT לעבור לתשלום קבוע לספקים, ללא קשר למספר המנויים. באמצעות צעד זה היא תרוויח בהקטנת התשלום החודשי שלה לספקי התוכן. לפי ההערכות בשוק, צרכן שיש לו למשל טריפל אך לא את כל הערוצים, יוכל לקבלם בתשלום נוסף של שקלים בודדים בלבד. בנוסף, HOT צפויה להגדיל את כושר המיקוח שלה מול הצרכנים, ועשויה להציע את הערוצים בחינם ללקוחות שיאיימו בהפסקת ההתקשרות.

 

מדובר בספקיות כגון טלית תקשורת שמחזיקה בערוצים כמו בייבי, ג'וניור ונשיונל ג'יאוגרפיק; נגה המחזיקה בערוצי הספורט; ענני תקשורת המחזיקה בערוצי האוכל, הבריאות והטיולים; דורי מדיה המחזיקה בוויוה פלוס, ועוד.

 

 

לדברי גורם המעורה בפרטים, התשלום ש־HOT מציעה לספקים עומד על כ־%80–90% מהסכום שהם מקבלים עכשיו. "HOT רוצה לקבל יותר חופש וגמישות לעצמה מבחינת ההתנהלות מול הלקוח. במקביל היא פוגעת בהכנסות של החברות ובאפשרות שלהן לצמוח. גם התוכן ייפגע", הוא טוען.

 

גורם אחר מאחת החברות טוען כי "HOT לא מותירה הרבה ברירה אלא להתאים למודל החדש. יש לה הרבה כוח כפלטפורמה שממנה מתקיימות חברות התוכן. הם רוצים לחלק את כל הערוצים ללקוחות שלהם. כך היא תוכל לתת הכל בחינם, מה שיסייע לה לשמר את המנויים". לאחרונה גם הודיעה HOT לכל ספקי הערוצים שלה באופן חד־צדדי על שינוי שיטת התשלומים משוטף פלוס 90 לשוטף פלוס 126, מה שפגע בפעילות השוטפת של החברות.

 

בצעדים האלה מנסה HOT להתמודד עם תחרות עתידית בעקבות השינויים הצפויים בשוק הטלוויזיה. ביום חמישי אישרה מועצת הכבלים והלוויין את ההחלטה לחייב את HOT ו־yes לספק חבילה צרה במחיר מוזל, ועד סוף השנה אמור לצאת לדרך פיילוט שיימשך חצי שנה. לפי ההחלטה, יחויבו הפלטפורמות HOT ו־yes לספק בין 16 ל־20 ערוצים במחיר בסיסי ללקוחותיהן, כולל ערוץ ספורט בסיסי. לצד זאת, גם הממיר החינמי עידן פלוס (DTT) גורם לנטישת מנויים, והשחקניות בשוק הסלולר סלקום ואורנג', שצפויות להיכנס לשוק הטלוויזיה, יספקו חבילות תוכן במחיר מוזל. מ־HOT לא נמסרה תגובה לידיעה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x