$
פרסום ושיווק

מפנים את המוקש בדרך לרכישת סיבוס של רמי שביט

ל"כלכליסט" נודע כי סודקסו מתכוונת לרכוש את סיבוס של המשביר לצרכן על ידי מכירה או סגירה של המתחרה מילפאס, שנמצאת בבעלותה

גיל קליאן ואורנה יפת 09:0201.08.12

האם קבוצת סודקסו הצרפתית תשלים את רכישת חברת כרטיסי ההסעדה סיבוס השייכת למשביר לצרכן? סגירת העסקה נבלמה לפני יותר מחודשיים על ידי הממונה על הגבלים עסקיים דיויד גילה מאחר שסודקסו מחזיקה בישראל חברה נוספת של כרטיסי הסעדה בשם מילפאס. אבל ל"כלכליסט" נודע כי סודקסו שוקלת לפתור את הבעיה הרגולטורית על ידי מכירת מילפאס או סגירתה.

 

רמי שביט רמי שביט צילום: לם וליץ

 

סיבוס ומילפאס פועלות בתחום כרטיסי החיוב למסעדות המונפקים לעובדים. למילפאס כ־15 אלף כרטיסי הסעדה בלבד, לעומת 175 אלף לסיבוס.

 

בסוף מאי הודיעה רשות ההגבלים כי היא לא מאשרת את העסקה לרכישת סיבוס על ידי סודקסו תמורת 105 מיליון שקל. הרשות חששה ממצב של פגיעה בתחרות לנוכח אחזקתה הכפולה של סודקסו בסיבוס ובמילפאס. עם זאת, כבר אז היה ברור שמבחינת הצדדים המעורבים בעסקה, לא מדובר בסוף פסוק - בוודאי לא מבחינת המשביר לצרכן שבשליטת רמי שביט. זאת מכיוון שהמשביר זקוקה לזריקת המזומנים שתנבע לה מהעסקה, ערב כניסתה לשוק המזון על ידי ההקמה של רשת הסופרמרקטים קוסט 365. שביט אמור היה לרשום רווח הון של 75 מיליון שקל ממכירת סיבוס - לאחר שנכנס להשקעה ב־2008, לפי שווי חברה של 5 מיליון שקל בלבד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x