רגאיי עם אורלי: הצד הישראלי של משפחת מארלי
אורלי מארלי, אשתו הישראלית של זיגי מארלי - הבן של אגדת הרגאיי בוב מארלי - חולשת על האימפריה העסקית של בעלה ומייעצת למשפחה כיצד לגבות תמלוגים. "לא קל לעבוד איתם", היא מודה
"תמיד יש מפרי זכויות יוצרים שמוכרים מוצרי בוב מארלי ללא זיכיון, תמיד יש מישהו שחושב שמותר לו, לכן תמיד חייבים לתבוע אותם". הציטוט הלוחמני הזה שייך לאורלי מארלי, אשתו הישראלית של הזמר דיויד "זיגי" מארלי, בנו של אגדת הרגאיי בוב מארלי. אורלי, שלה שלושה ילדים משותפים עם זיגי, משמשת כמנג'רית של בעלה.
אחרי קריירה של 13 שנה בסוכנות האמנים ההוליוודית וויליאם מוריס, שם חיברה בין סלבריטאים למותגים גדולים, היא עברה לנהל את חברת ההפקות והתקליטים של בעלה - Tuff Gong Worldwide. מלבד הקלטת האלבום החדש של זיגי ומסע הופעות שלו (שיכלול גם הופעה באולימפיאדת לונדון), אורלי מקדמת שלל יוזמות עסקיות הקשורות לבעלה כגון כתיבה והוצאה לאור של חוברות הקומיקס "מריחואנה מאן" ואפילו סדרת מוצרי מזון אורגני שתיקרא "זיגי מארלי אורגניק".
מאיראן ללוס אנג'לס
בעבר ניהלה אורלי את מכירת הזיכיונות וגביית התמלוגים של חברת House of Marley, העסק המשפחתי הניו יורקי שמופקד על המסחור של מוצרי בוב מארלי, וכיום היא מייעצת לו. "זה עסק גדול ומורכב, ולא קל לעבוד עם המשפחה", היא מודה.
ב־20 בחודש עולה למסכים סרט תיעודי על חייו של בוב מארלי, שצפוי להביא לנסיקה מחודשת בביקושים למוצרים ולמוזיקה של אגדת הרגאיי.Hilco Consumer Capital, קרן הפרייבט אקוויטי שרכשה ממשפחת מארלי את הזיכיון למסחור המוצרים של אבי המשפחה, העריכה ב־2009 כי המכירות העולמיות של מוצרי בוב מארלי ינסקו השנה למיליארד דולר, אלא שמסכום זה יש לנכות את המכירות הפיראטיות המגיעות ל־600 מיליון דולר.
אורלי נולדה בכפר סבא להורים יוצאי איראן. בגיל שלוש עקרה עם הוריה לאיראן בשליחות מטעם כור וכאשר פרצה המהפכה האסלאמית שבה לישראל. בגיל 14 עקרה שוב עם הוריה, הפעם ללוס אנג'לס. עם סיום הלימודים האקדמיים עבדה במרכז לחינוך יהודי ואחר כך שימשה עוזרת זוטרה במחלקת המוזיקה הענקית של סוכנות השחקנים המובילה וויליאם מוריס (היום WME). לא הזיקה לה גם העובדה שבמהלך לימודיה בקולג' שימשה כעוזרת אישית להוריו של מייקל ג'קסון ולאחיו רנדי.
בתום שלושה חודשי ניסיון כבר הבחינה בהזדמנויות חדשות בסוכנות הוותיקה. "מחלקת הפרסומות של וויליאם מוריס היתה הגדולה והוותיקה בתעשייה, אבל אף אחד לא עבד על חסויות ואימוץ של זמרים". היוזמה שלה התגבשה למחלקה עצמאית משלה בחטיבת הפרסומות. אורלי אמנם לא דיברה ספרדית, אבל היא החלה לסגור עסקאות בשוק ההיספני. היא גייסה את מותג הבירות "קורונה" לאימוץ המופעים של כוכב הפופ הפופולרי ביותר במקסיקו לואיס מיגל; שידכה בין פפסי לאנריקה איגלסיאס; וחיברה בין השחקנית המקסיקנית־אמריקאית סלמה היאק לענקית הקוסמטיקה Avon.
הצלחה עם מלכה
ההצלחה בנישה הלטינית התרחבה גם לשוק האפרו־אמריקאי (למשל בפרסומת לתעשיית החלב עם ריי צ'ארלס), ובינתיים עבדה אורלי גם עם לקוחות לבנים כמו שריל קרואו.
אבל ההצלחה הגדולה ביותר שלה היא השידוך בין הזמרת/שחקנית קווין לאטיפה לסדרת מוצרי האיפור הממותגת Cover Girl של פרוקטר אנד גמבל, וזאת עוד לפני נסיקת הקריירה הקולנועית של לאטיפה. "התחננתי בפני פרוקטר אנד גמבל לקבל אותה להופעה אישית", היא נזכרת. "הטסתי אותה לניו אורלינס והם אהבו אותה. שישה חודשים לאחר מכן נחתמה העסקה והקשר עובד כבר עשר שנים".
מארלי אף השיקה עבור לאטיפה קו ביגוד אינטימי לנשים במידות גדולות - Curvation - עבור רשת וולמארט, שהתרחב לקו ביגוד מלא. "עבדתי על זה 3–4 שנים והם עשו הרבה ניסיונות איתה כי לא היתה לה תדמית נקייה".
מארלי מסבירה שבוויליאם מוריס לא חשבו תחילה לשלב בין מחלקת הפרסומות למחלקת המוזיקה. "הם לא התמצאו במוזיקה, לא ידעו מי זו קווין לאטיפה ולא היה אכפת להם. באותה תקופה, סוכנויות הוליוודיות לא אימצו מוזיקאים. גם העבודה עם לקוחות אתניים היתה נישה והיום זה מיינסטרים".