אות דה קלון: מי הפרסומת הסקסיסטית ביותר?
בין המתמודדות על התואר המפוקפק: ישראכרט עם "תגידי מה את אוהבת" בכיכובן של טריני וסוזנה, אפרודיטה הלבשה תחתונה עם "את היהלומים תקבלי מבעלך תוך שבועיים" ועוד
ארגון ויצו חשף היום (ג') את רשימת 10 הפרסומות שהגיעו לשלב הסופי בקמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של שנת 2012. אות הקלון לפרסומת הפוגענית ביותר כלפי נשים בשנה האחרונה ודירוג חמש הפרסומות הסקסיסטיות ביותר ייחשפו באירוע מיוחד לרגל יום האישה שייערך בכנסת ב-6 במרץ.
המתמודדות על התואר המפוקפק הן: ישראכרט עם "תגידי מה את אוהבת" בכיכובן של טריני וסוזנה (באומן בר ריבנאי); אפרודיטה הלבשה תחתונה עם "את היהלומים תקבלי מבעלך תוך שבועיים" (פוקס גורן גלעדי); דאודורנט AXE עם "אפילו הילדות הטובות ייפלו" (מקאן אריקסון); דו איט מטבחים, מודעה שבה נראית אישה שוכבת בתוך כוס מרטיני (אליקים הרמן-נהרדעא); FIX של גיבור סברינה, מודעה שבה נכתב "העלי תמונה של החזה שלך לפייסבוק שלנו" (באומן בר ריבנאי); בירה גולדסטאר, "תגיד תודה שאתה גבר" (מקאן אריקסון); סנו ז'אוול, עם החמות שמעירות לכלה על ניקיון הבית (דרורי שלומי שקד); מסקרה של לוריאל שבה נראית ג'ניפר לופז שכובה על הריצפה מורחת שפתון (גיתם BBDO); תיקי לואי ויטון שבה רואים דוגמנית על רכב כשהיא אוחזת תיק (יורו ישראל); רשת פרופורציה, מרכז רפואי, עם הסלוגן "אילו רק יכולתי למלא את מחשוף השמלה" (ארועטי ברמן GPS).
אות הקלון של ויצו מוענק זאת השנה הרביעית ברציפות. בשנה שעברה הוענק האות לקמפיין של "קניון ארנה" (זרמון-גולדמן).
יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת: "הפרסומות שנבחרו מציגות תמונה עגומה של הצגת נשים ונערות באופן מבזה ומשפיל המנציח תפיסות מעוותות ופרימיטיביות של דמות האישה ושל היחסים בין המינים, מכילות אלמנטים פורנוגראפיים המחפיצים את גוף האישה ומקבעים סטראוטיפים של אישה כנועה ושטחית. השנה בלטה במיוחד גם תופעה של מחיקה וטשטוש נשים מפרסומות, תופעה שמשקפת באופן שונה התייחסות אל נשים כאובייקט מיני".
במרכז האירוע בכנסת ייערך דיון בנושא מעמד האישה בפרסומות ובריאליטי במעמד יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת ובהנחיית העיתונאית מירב מיכאלי. בדיון ישתתפו ח"כ ציפי חוטובלי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, אורנה בן דור, יוצרת הסדרה "מעושרות" ולאה שנירר משתתפת הסדרה, שירה מרגלית, סמנכ"לית "רשת" לשעבר, הפרסומאי דני נטלר ממשרד הפרסום "גליקמן-נטלר-סמסונוב", פרופ' ענת פירסט, דיקאן ביה"ס לתקשורת מכללת נתניה לשעבר, ויוזם הקמפיין "לא מצונזרת", אורי איילון.
הדירוג הסופי של חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר ובחירת המפרסמים ש"יזכו" באות הקלון נעשית על ידי ועדת מומחיות, נציגות ארגוני נשים, אקדמיה, עיתונות והמשפט. בין חברות הוועדה: ד"ר רוני הלפרן, ראש התכנית למגדר במכללת האקדמית בית ברל, מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ועו"ד ליאת קליין, היועצת המשפטית של האיגוד, שלומית ליר, בלוגרית וחוקרת תרבות, שרון צ'רקסקי, מנהלת קשרי ממשל של ויצו ומיכל הלפרט, נציגת האגף לקידום מעמד האשה בויצו.