בלעדי ל"כלכליסט": דיויד גילה טרפד את מכירת אירוקה
הממונה על הגבלים לא אישר את מכירת אירוקה לקונצרן האופטיקה העולמי לוקסוטיקה תמורת 100 מיליון שקל
הממונה על הגבלים עסקיים דיויד גילה לא מאשר את העסקה למכירת רשת אירוקה לקונצרן האופטיקה העולמי לוקסוטיקה (Luxottica), כך נודע ל"כלכליסט".
באוגוסט האחרון נחתמה העסקה למכירת אירוקה ללוקסוטיקה תמורת 100 מיליון שקל (20 מיליון יורו). ככל הנראה, הממונה על הגבלים
אם הרכישה היתה יוצאת אל הפועל, אירוקה היתה אמורה להימחק והסניפים היו אמורים לפעול תחת המותג Sunglass Hut, רשת עולמית של לוקסוטיקה המתמחה במשקפי שמש ומונה יותר מ־2,000 סניפים.
רשת אירוקה שבבעלות מייקל וולף עוסקת במכירת משקפי שמש ומונה יותר מ־60 סניפים. מחזור המכירות השנתי שלה מוערך ב־150 מיליון שקל. העסקה עם לוקסוטיקה לא כללה את חברת "עינית", המתמחה במכירה סיטונאית של מוצרי פרימיום בתחום האופטיקה, עם מחזור מכירות שנתי של כ־50 מיליון שקל.
לוקסוטיקה עוסקת בייצור, הפצה ומכירה של משקפי אופנה, ומפעילה כ־7,000 חנויות ברחבי העולם. מותגי הבית כוללים את ריי־באן, אוקלי, ווג, פרסול, אוליבר פיפלס, ארנט ו־REVO. בנוסף, לחברה פעילות סיטונאית הנפרסת על פני 130 מדינות. המכירות של קבוצת לוקסוטיקה ב־2010 עמדו על כ־5.8 מיליארד יורו. לא ברור אם לוקסוטיקה תנסה להיכנס לישראל באמצעות רכישה אחרת. הכניסה לישראל היא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות הגלובלית של Sunglass Hut.
מאז שנכנס לתפקידו מפגין גילה גישה נוקשה באישור מיזוגים, ובין השאר הקשה על רכישת קמור מוטורס בידי דלק רכב בענף הרכב.