יו"ר מועצת הרשות השנייה: הדו"ח של דליה זליקוביץ על תוכן שיווקי הוא מסמך פרטי שלה
חברת מועצת הרשות השנייה זליקוביץ שכתבה את הדו"ח שבו המלצות להסדרת עניין התוכן השיווקי בטלוויזיה המסחרית: "לא מדובר במסמך פרטי, המסמך הוזמן על ידי אילן אבישר בספטמבר"
קרב גירסאות במועצת הרשות השנייה. יו"ר הרשות השנייה, אילן אבישר, הכחיש היום (ג') את הפרסומים לפיהם הוקמה ועדה לטיפול בנושא תוכן שיווקי. במכתב ששלח לשר התקשורת משה כחלון, עם עותקים למנכ"לי ערוץ 2 ו-10, כתב אבישר כי "המסמך של דליה זליקוביץ' חברת המועצה בנוגע לפרסום סמוי
אבישר הוסיף עוד במכתב כי החומר שהוכן על ידי זליקוביץ הועבר לבחינה מקצועית של הנהלת הרשות, אך טרם נידון בדרג המקצועי ואינו עומד על סדר יומה של המועצה בחודשים הקרובים.
חברת מועצת הרשות השנייה, דליה זליקוביץ, גיבשה דו"ח ובו המלצות להסדרת עניין התוכן השיווקי בטלוויזיה המסחרית, הדברים שבישרו על הסדרת נושא התוכן השיווקי והדבקת הפער של ישראל בתחום פורסמו בכלי התקשורת. לפי הסעיפים שגיבשה יש לשנות את חוק הרשות השנייה שכיום לא מתיר שילוב של פרסומת אגב, ולאפשר שיבוץ של מוצרים ומותגים בתוכניות טלוויזיה תוך מגבלות שיבטיחו שהפרסום יהיה מבוקר ומצומצם.
"לאור הפעילות בשוק הפרסום, שלפיה המפרסמים והזכיינים עושים בו כבתוך שלהם בניגוד לכללים ולחוקים, נדרשת החלטת מועצה מעודכנת בסוגיית התוכן השיווקי והפרסום הסמוי בטלוויזיה כדי לגבש עמדה אופרטיבית", טוענת זליקוביץ'.
בדו"ח מציעה זליקוביץ' כללי יישום חמורים לפיהם כל תוכן שיווקי יקבל מראש את אישור מנכ"ל הרשות או מי שימונה לכך על ידי הרשות, כשהמועצה תקבע כללים בעניין. עוד היא דורשת סימון מיוחד שיבהיר לצופים בזמן אמת כי מדובר בתוכן שיווקי. שילוב תכנים לא יורשו בחדשות, תוכניות אקטואליה ותחקיר ותוכניות המיועדות לילדים מתחת עד גיל 16. הכספים שיתקבלו מתוכן שיווקי יועברו להפקות סוגה עילית, בנוסף להתחיבויות הזכיינית בזיכיון או ברישיון. סעיף שהזכייניות צפויות להתנגד אליו.
בתגובה לדברי אבישר אמרה זליקוביץ כי "הוא מינה אותי בספטמבר 2010 לכתוב את הדו"ח, שהוגש לו בסוף אפריל ועדיין לא נידון במועצה".