מה מחפשת המשביר באופיס דיפו?
הרשת העולמית איבדה עניין, רמי שביט השתלט
מהלך הרכישה של המשביר לצרכן את אופיס דיפו מעלה תהיות, גם מצד הרוכשת, קבוצת המשביר לצרכן, וגם מצד החברה־האם - אופיס דיפו העולמית.
ב־2006 רכשה החברה־האם האמריקאית את חלקו של צחי פישביין, המייסד של אופיס דיפו ישראל, ואת חלקה של סופר־פארם ברשת, וכעת היא ממהרת
אולי המחיר שבו נעשו העסקאות יכול לתת תשובה. לפני שלוש שנים, עם העברת השליטה לחברה העולמית, פורסם כי העסקה נעשתה לפי שווי של 60 מיליון דולר. כעת המשביר קונה את החברה לפי שווי של 50 מיליון דולר בלבד. הירידה במחיר מעידה שהשנים האחרונות לא היטיבו עם הרשת, כך שלא ברור איזה יתרון כלכלי המשביר תפיק ממנה.
מעבר למחיר הרכישה, לא ברור איזו תועלת תפיק המשביר לצרכן מאופיס דיפו מבחינת הסינרגיה השיווקית והתפעולית. תחום הציוד המשרדי ומכשירי הכתיבה כבר אינו מצדיק החזקה של רשת קמעונאית בעלות יקרה. מעבר לאספקה למשרדים ועסקים קטנים, מכשירי הכתיבה הם חגיגה חד־שנתית בלבד. גם תחום החשמל והגאדג'טים שאופיס דיפו ניסתה לפתח לא מצדיק את הרכישה, שכן המשביר לצרכן כבר חתומה עם זכיין שמפעיל עבורה את מחלקות החשמל ברשת.
בנוסף, מדובר בתחום עם תחרות חריפה ומרווחי רווח נמוכים. אופיס דיפו, שהיא סוג של One Stop Shop, לא קיבלה יתרון או עדיפות בתחום. כרגע, העובדה שגם המשביר הוא סוג של בית כלבו, נראית כמכנה המשותף היחיד בין החברות.