בלעדי ל"כלכליסט" - אופיס לצרכן: המשביר רוכשת את אופיס דיפו ב-50 מיליון דולר
שיתוף הפעולה בין מועדוני הלקוחות של החברות הוביל לאחת מעסקאות הרכישה הגדולות במגזר הקמעונאי. לאחר הרכישה תגיע קבוצת המשביר למחזור מכירות שנתי של כ־3 מיליארד שקל
קבוצת המשביר לצרכן רוכשת את רשת אופיס דיפו ישראל מהרשת העולמית, כך נודע ל"כלכליסט". בימים האחרונים הגיעו שני הצדדים להבנות על מכירת הרשת, והיקף העסקה עומד על כ־50 מיליון דולר.
מדובר בעסקה גדולה במגזר הקמעונאי, ובאחת הרכישות הגדולות של קבוצת המשביר שבשליטת רמי שביט. רשת אופיס דיפו ישראל, שנוסדה ב־1994, נמצאת בבעלות מלאה של החברה־האם העולמית. בעבר החזיקה סופר־פארם ב־50% ממניות החברה, ומכרה אותן לאופיס דיפו העולמית. לחברה, בראשות המנכ"ל נסים ממו, 41 סניפים של אופיס דיפו וכן חמישה סניפים של דיונון־אופיס דיפו במוסדות אקדמיים. מחזור מכירותיה השנתי של החברה עומד על כ־140 מיליון דולר, ומקור עיקר המכירות (85%) הוא ברשת.
הקשר בין המשביר ואופיס דיפו החל במאי האחרון, בשיתוף פעולה שנחתם בין הצדדים. במסגרת ההסכם עזבה אופיס דיפו את מועדון הלקוחות של רשת סופר־פארם - לייף סטייל, ועברה למועדון הלקוחות של קבוצת המשביר, מועדון 365. הקשר הוביל לניסיונות לייצר שיתופי פעולה נוספים, ובסופו של דבר למכירת הרשת לקבוצת המשביר.
מאז שנכנס לרשת המשביר ביצע שביט כמה רכישות, והבולטת בהן, ב־2007, היתה רכישת רשת ניו־פארם מידי קבוצת ישאל שבשליטת רוני אלרואי, תמורת כ־150 מיליון שקל. באותה שנה רכשה המשביר גם את רשת ג'אמפ, בעסקה שנקלעה לקשיים.
עם ביצוע הרכישה תגיע קבוצת המשביר להיקף הכנסות שנתי של קרוב ל־3 מיליארד שקל, לאחר שאת 2009 סיימה החברה עם הכנסות של 2.37 מיליארד שקל.
המשביר פועלת בשנתיים האחרונות להרחבת פעילות מועדון הלקוחות שלה ולהפיכתו למועדון הלקוחות הגדול בישראל, שיציע שירותים בשורה ארוכה של תחומים קמעונאיים. בין היתר, המשביר הודיעה אשתקד על כוונתה להקים רשת סופרמרקטים חדשה, שצפויה להתחיל לפעול ב־2012, וכן קיבלה המשביר ממשרד התקשורת רישיון להפעלת מפעיל סלולרי וירטואלי, שיציע שירותי תקשורת סלולרית וצפוי להתחרות החל מהשנה הבאה במפעילי הסלולר המסורתיים. בנוסף, למועדון 365 הסכמי שיתוף פעולה עם סונול ועם התאחדות הסטודנטים, הסכם שעליו דווח לפני כשלושה חודשים.
המשביר הצהירה בתשקיפה האחרון כי בכוונתה להגדיל את היקף הפעילות של החברות הנכללות במועדון עד 5 מיליארד שקל לפחות בתוך כמה שנים.