$
מדיה

"חבילות הבסיס ב-HOT ו-yes יקרות ב-177% לעומת שאר העולם"

לפי דו"ח אמון הציבור, רק בישראל ישנה תקופת התחייבות של 36-24 חודשים, לעומת תקופות התחייבות של לא יותר משנה בחו"ל

מיכל תוסייה כהן 16:0414.07.10

מחירי חבילות הערוצים בישראל של הכבלים והלווין יקרים יותר ב-177% בהשוואה לשאר מדינות העולם. כך עולה מדוח שהגיש היום (ד') ארגון "אמון הציבור" למשרד התקשורת, לקראת הדיון מחר בממשלה. הדיון יעסוק בהצעת אגף התקציבים באוצר לצמצום חבילת הבסיס בכבלים ובלוויין ל 'חבילה צרה', כדי להוזיל את מחירה.

 

ארגון "אמון הציבור" ערך השוואות מ-2007 בין מחירי חבילות הבסיס לכבלים ולווין בישראל לבין מדינות שונות בהן ארצות הברית, אוסטרליה, אנגליה, צרפת, ארגנטינה וספרד. הפערים הסתכמו בעשרות דולרים במונחי שווי קנייה.

 

לדוגמה, בארצות הברית קיים הסדר פיקוח על מחיר החבילה הבסיסית לכבלים ולכן המחיר עומד על רק 14-11 דולר, פחות מחמישית מהמחיר הממוצע בישראל במונחים של שווי כוח קנייה, העומד על 62.1 דולר. עוד מגלה המחקר, כי מחירי החבילה הבסיסית עלו מנובמבר 2008 ב-8% ב-yes וב-6.5% ב-HOT.

 

כמו כן עולה מהמחקר, כי רק בישראל ישנה תקופת התחייבות ארוכה של 36-24 חודשים. בחו"ל תקופות ההתחייבות עומדות על עד 12 חודשים, או לא כוללות כל התחייבות.

 

"פופוליזם זול"

 

מ-yes מסר בתגובה: "דבר אחד ברור - זהו פופוליזם זול. ביום שבו הפרסום יהיה כמו בחו"ל והיצירה המקורית תהיה באנגלית כמו בחו"ל והמדינה תעודד יזמות כמו בחו"ל - גם המחירים יהיו כמו בחו"ל".

 

מ-HOT נמסר בתגובה: "הניסיון להשוות בין ישראל למרבית המדינות אינה מקצועית ולוקה בחסר. החבילה הכוללת בישראל אינה יקרה יותר מהממוצע המקובל בעולם.

 

"בישראל, בניגוד לעולם, התשלום על חבילת הבסיס כולל את הממירים (עם אחריות לכל החיים), שלטים, התקנה חינם, ביקורי טכנאי/מתקין ושירות טלפוני מסביב לשעון.

 

"בנוסף, בעולם, בניגוד לישראל, הטלוויזיה הרב ערוצית ממומנת על ידי פרסומות, כך שספק תוכן לרוב מקבל פרסום ולכן מחיר התוכן נמוך יותר. כמו כן, חברות הטלוויזיה בעולם אינן נדרשות לבצע הפקות מקור, דבר המגדיל משמעותית את עלויות התוכן, ואינן משלמות תמלוגים כמו בארץ".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x