קאמבק משנות ה-80: מיתוג מחדש לעוגות קפולסקי
מהלך המיתוג מחדש נעשה בעקבות הפסקת ההתקשרות של ויטה פרי גליל עם חברת הקצפות האמריקאית ריץ' ויצירת התקשרות חדשה עם חברת "פלייבורלייט" מפילדלפיה
ויטה פרי גליל, הבעלים של מפעל העוגות קפולסקי, יוצאים במיתוג מחדש של העוגות תחת השם "קפולסקי" בהשקעה משוערת של כ-3 מיליון שקל. לדברי מנכ"ל ויו"ר תשלובת פרי גליל, אושיק אפרים, המיתוג נשען על הערכים המסורתיים של המותג המתקשרים לאיכות ויוקרה.
מהלך המיתוג מחדש
מהלך המיתוג מחדש התאפשר בזכות רשת חצי חינם, שבעליה משפחת קופרלי (76%) וזכי שלום (33%) קנו את מפעל "ויטה פרי גליל" וחברת קפולסקי שיווק וקימעונאות תמורת 105 מיליון שקל במרץ 2009. עד הרכישה, ויטה פרי גליל סבלה מקשיים כלכליים קשים ואף מונה לה כונס נכסים בעקבות טענת בנק לאומי ובנק דיסקונט, שהחברות חייבות להן כ-160 מיליון שקל.
כיום ויטה פרי גליל שולטים בכ-60% משוק העוגות המצוננות בארץ המוערך בכ- 64 מיליון שקל. לדברי אפרים, המיתוג החדש צפוי להגדיל את המכירות של העוגות המצוננות של החברה תחת המותג "קפולסקי" בכ-35%. במידה ומהלך זה יצליח, לויטה פרי גליל צפוי מחזור מכירות של כ-78 מיליון שקל בשוק העוגות המצוננות. במסגרת המיתוג מחדש החליטו בויטה פרי גליל גם לפנות באופן ממוקד גם לקהל החרדי.
קפולסקי היא רשת בתי הקפה הראשונה בארץ. הרשת החלה את דרכה בשנות ה-30 עם קונדיטוריה קטנה ברחוב אלנבי בתל אביב שהקים עקיבא קפולסקי, עולה חדש מליטא. קפולסקי, בעל חוש עסקי מפותח, הרחיב את הקונדיטוריה והפך אותה לבית קפה ואף פתח שני סניפים נוספים ברחוב אלנבי ורחוב דיזינגוף. מאז התרחבה הרשת אשר בשיאה מנתה עשרות סניפים ברחבי הארץ. בשנות ה- 90 רשת בתי הקפה הוותיקה הפסיקה להיות רווחית ועל אף מספר ניסיונות למתג אותה מחדש, כל הסניפים של הרשת נסגרו. כיום מהמותג קפולסקי נותר מפעל העוגות בנתניה, בניהולו של השף קונדיטור יהודה אריה אקריש. ב-2002 המפעל נקנה על ידי ויטה פרי גליל בתמורה לשני מיליון שקל.