$
פרסום ושיווק

בעקבות הסרת בקבוקי קוקה קולה מהמדפים: רשתות השיווק בודקות את נהלי העבודה

הסרת הבקבוקים בלא ידיעת הנהלות רשתות השיווק הצליחה להביך את הרשתות, שמיהרו לרענן את הנהלים אצל מנהלי הסניפים. מבחינתה של שופרסל, הפרשה מחזקת את הצורך במעבר לסדרנות עצמית

ענת רואה 09:3130.11.09

שתי בקשות לתביעות ייצוגיות בסכום של עשרות מיליוני שקלים הוגשו אתמול נגד החברה המרכזית למשקאות קלים, בגין פרשת איסוף הבקבוקים מהמדפים בשבוע שעבר. אחת התביעות מתמקדת בניסיון של קוקה־קולה להסתיר את הפרשה לא רק מהציבור אלא גם מרשתות השיווק עצמן, כשסדרנים מטעמה נכנסו לסניפים והחליפו את הבקבוקים הבעייתים בבקבוקים אחרים. הניסיון הראשון להסתיר את הסרת הבקבוקים מהמדפים הצליח כמובן להרגיז גם את הרשתות עצמן, שדרגי ההנהלה שלהן כלל לא היו מודעים למהלך.

 

מה דעתך על מניית שופרסל:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

ל"כלכליסט" נודע כי בשופרסל למשל מיהרו לרענן את הנהלים עם מנהלי הסניפים, כך שכל בקשה של ספק להסיר מוצרים שלו מהמדפים תדווח מיד להנהלת החברה. מבחינתה של שופרסל נראה שהפרשה תומכת בצורך במעבר לסדרנות עצמית של המדפים ברשת ולא על ידי הספקים עצמם. זאת משום שככל הנראה לו היתה שופרסל מסדרת בעצמה את מדפי קוקה־קולה, היה לאחרונה הרבה יותר קשה להסיר בקבוקים מהמדפים ללא ידיעת ההנהלה הראשית.

 

ברשתות השיווק מיהרו להסביר כי סדרני המזון, אינם יכולים לעשות כל שעולה על רוחם בסניפים ולהכניס ולהוציא סחורה ללא פיקוח. הבעיה היתה שקוקה־קולה דיווחה בהתחלה כי מדובר בבעיית חוסר גזים בבקבוקים, ולכן המנהלים לא עדכנו את ההנהלה.

 

"בהתחלה קוקה־קולה פנתה לחנויות עצמן ולא למשרדי ההנהלה", אמר ל"כלכליסט" בעליה של רשת השיווק השיקמה, רמי לוי, "יכול להיות שהם עשו טעות אבל מיד הם תיקנו אותה והודיעו שהם באים לאסוף את הבקבוקים".

 

בקשות לייצוגיות

 

באחת הבקשות לתביעה ייצוגית שהוגשה בנושא, טוענת התובעת כי היא ומשפחתה שתו מהבקבוקים, מאחר שלא ידעו שמדובר במוצרים פגומים. גלבוע טוענת באמצעות עו"ד יוחי גבע כי קוקה־קולה ביצעה "מעשה חמור של מרמה וכחש הגובל בסיכון חיי אדם".

 

לטענתה, כבר ביום ראשון שעבר היא הבחינה כי המשקה מדיף ריח רע לא אופייני, וכי בנה פנה לשירות הלקוחות של קוקה־קולה ושם הודיעו לו כי נציגי החברה מעוניינים לבוא ולאסוף את הבקבוקים מיידית.

 

התובעת, שטוענת כי חשדה שמשהו בעייתי, סירבה להעביר את הבקבוקים לחברה. לדבריה, רק יום לאחר פנייתה הוציאה קוקה־קולה הודעה לתקשורת, ובה התייחסה רק לריח הרע, ורק שלושה ימים לאחר מכן נמסרה עוד הודעה שבה נמסר כי נמצאו עקבות מזעריים של תרכובות בנזן וגופרית.

 

תגובת קוקה־קולה: "כתב התביעה טרם התקבל, לכשיתקבל, נלמד אותו ונגיב בבית המשפט. כפי שהודגש, אין סכנה בריאותית. קוקה־קולה ישראל מתנצלת שוב על חוסר הנוחות לציבור, ומודה לצרכניה על ההבנה ושיתוף הפעולה".

 

מרבוע כחול נמסר כי "בחברה קיים נוהל לפיו כל ספק שמעסיק סדרנים פנימיים ברשת מחוייב להודיע למנהל המסחרי של הרשת על רצונו לאסוף מוצרים מהמדפים מכל סיבה שהיא. כמו כן, בפורום מנכ"ל האחרון של רבוע הכחול הוחלט לרענן את הנוהל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x