ערוץ 9 נלחם על המפרסמים: יוצא בקמפיין להגדלת פרסום
סמנכ"ל השיווק של הערוץ: "הרעיון הכללי הוא לעשות רעש ולהוכיח למפרסמים שהרוסים אינם מכירים את המותגים שלהם"
כדי להגדיל את ההכנסות, ערוץ 9 יוצא בקמפיין חדש לגיוס מפרסמים. הערוץ, שיחסית למתחריו 2 ו־10 דל באמצעים ובתקציב, יעלה ביום ראשון קמפיין בעיתונות ובאינטרנט בהשקעה של 250 אלף שקל.
הקמפיין שהופק במשרד ענבר מרחב שקד מבוסס על מחקר שנעשה למען הערוץ במכון מותגים ובו
במסגרת הקמפיין יעלו טיזרים שהם ציטוטים של אזרחי המגזר הרוסי שהשתתפו במחקר. למשל הטיזר, "AXE? בטח. זה נוזל לניקוי חלונות" או הטיזר, "סנפרוסט? ברור, זה שם של נמל צבאי" או "Yellow? בטח מכיר! זאת להקת רוק!". בעמוד שאחרי הטיזר תהיה מודעת תשובה לטיזר שתכלול את הכיתוב: "מנהל שיווק, כשאתה לא מפרסם בערוץ 9, יש סיכוי שלמיליון איש אין מושג מי אתה בכלל".
"הרעיון הכללי הוא לעשות רעש ולהוכיח למפרסמים שהרוסים אינם מכירים את המותגים שלהם", מסביר אמיתי חיון, סמנכ"ל שיווק בערוץ.
"קשה לנו להתבטא ולהיות ערוץ 2 ואנחנו מנסים כל הזמן לדבר אל הרציונל של המפרסמים". לדבריו, המגזר הכללי כולל מיליון לקוחות פוטנציאליים שרבים מהם אינם צופים בערוצים הישראליים, ולכן אינם מכירים את המותגים המדוברים. "המגזר הרוסי מהווה נתח שוק רחב, ויש בו לקוחות פוטנציאליים שמשרדי הפרסום והחברות אינם פונים אליהם. המטרה שלנו כיום היא לנסות לשנות את זה", אמר.
הקמפיין דומה באופיו לקמפיין אחר שהעלה ערוץ 9 בעבר, שטען כי הפרסום בערוץ 2 בשילוב פרסום בערוץ 9 נותן חשיפה יעילה יותר מאשר פרסום בערוצים 2 ו־10 בשל הפנייה לקהל יעד שונה. ערוץ 9, המתמקד בקהל הרוסי־ישראלי, מנסה בעצם לנגוס בתקציבי הפרסום המופנים כיום לערוץ 10. הקמפיין אמור להיות באוויר שבוע לפחות. לפני כשנה אמר ליאוניד בלחמן, מנכ"ל הערוץ, כי הוא מאמין שהמצב הכלכלי ב־2009 עשוי להיות הזדמנות עבור הערוץ.