בלעדי לכלכליסט: הזוכה במכרז יוכל לשמור על המותג "ערוץ 10"
כך עולה מהצעת החוק של הרשות השנייה. מקורב למכרז: ללא סעיף זה אף אחד לא יתמודד על הערוץ
המועמדים הפוטנציאליים שירצו להתמודד על המכרז לערוץ 10 יזכו ל"הפתעה". הזוכה במכרז יוכל לשמור על המותג "ערוץ 10" ועל המיקום הנוכחי בשלט. כך עולה מנוסח החוק שכתבה הרשות השנייה במסגרת הרפורמה המוצעת בתקשורת ושהגיע לידי "כלכליסט".
השמירה על המותג תעזור לזכיין החדש להשתלב ביתר קלות בתחרות בשוק הטלוויזיה המסחרית מול ערוץ 2. בחוק נכתב כי "ניתן לבעל הזיכיון החדש רישיון לשידור טלוויזיה לפי סעיף זה, יעשה שימוש באפיק שבו שידר בעל רישיון כללי לשידורי כבלים ובעל רישיון לשידורי לוויין". כלומר, בעל הזיכיון החדש יוכל להשתמש באותו אפיק שידור ומספר תחנה בשלט.
בחוק כתוב כי "ככל שמועד המעבר ואילך לא נותר בעל זיכיון לשידורי טלוויזיה בערוץ השלישי... לשימוש באפיק שבו עשה שימוש בעל הזיכיון האמור ובנכסים הלא מוחשיים של הרשות שבעל הזיכיון עשה בו שימוש". מהדברים עולה כי הלאחר העברת הבעלות יוכל הזכיין להשתמש ב"נכסים הלא מוחשיים", כלומר בשם ערוץ 10, בלוגו ערוץ 10, במספר של הערוץ בטלוויזיה וכל שאר המאפיינים של הערוץ.
לדברי בכיר המעורה במכרז, "הצ'ופר הזה ניתן במכרז כדי לעודד מתחרים על הערוץ. אם הסעיף הזה לא היה, אף אחד לא היה ניגש למכרז, כי הוא היה יודע שיצטרך לבנות את עצמו מחדש. על פי הרפורמה, בעוד שנתיים עוברים משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות, ואף אחד לא ישקיע מיליונים לטווח כל כך קצר. הסעיף משמר לזכיין את המותג 'ערוץ 10' גם במעבר לרישיונות ונותן לו אופק עסקי".