$
מדיה

אבי ניר: הריאלטי הוא לא תוצר של קדמה טכנולוגית אלא שעמום מהדרמות

לדברי מנכ"ל קשת, "האח הגדול" הוא דוגמא לשימוש נכון במדיה החדשה. "הדמויות המשיכו לחיות ולפעול בסלולר ובאינטרנט. היה כאן בסיס של סיפור דרמטי טוב, שמינפנו אותו והמשכנו להחיות אותו גם מחוץ למסך"

גלי ברגר 13:0813.09.09

"תוכניות הריאלטי הן לא תוצר של קדמה טכנולוגית אלא של שעמום שאנשים חשו מהדרמות. בתוכנית ריאלטי טובה יש את כל המרכיבים של תוכנית דרמה, היא מצולמת בסגנון דוקומטרי, אבל אם אין סיפור טוב היא לא תעבוד", כך אמר אבי ניר, מנכ"ל קשת, בכנס חדשנות.

 

לדבריו, "הלב של הסיפור,

הדמויות, הסיפור עצמו נשארו דומים מאוד לדרך בה שייקספיר ודומיו סיפרו סיפורים, החדשנות כאן היא המילימטרים, באלפיות השנייה כמו בריצת 100 מטר, השימוש הנכון במדיה החדשה הוא כיצד למנף ולהכפיל תוכן טוב".

 

ניר התייחס בהרצאתו לשאלה כיצד המדיום שהתקדם בשלושים השנה האחרונות בצורה פנומנאלית, משתלב עם המסר, והאם אכן המדיום הוא המסר. לדבריו, הצורך לשמוע סיפורים קיים משחר ההיסטוריה ועל זה מושתתת הטלוויזיה. ניסיונות שנעשו לספר סיפור דרך המדיה החדשה לא צלחו. ניר סיפק שתי דוגמאות - KIRILL סדרת דרמה אינטרנטית שהופקה על ידי חברת אינדקרדימייל ושודרה באינטרנט לא הייתה הצלחה גדולה, למרות שניסתה להיות אינטראקטיבית ולהכניס את הצופים לתוך הסדרה וגם התוכנית "אחת שיודעת", בה ניסו להחיות את הדמויות באינטרנט ובסלולר הפכה בסופו של דבר להיות עוד אופרת סבון, וכל השימוש במדיה החדשה נשכח.

 

ניר נתן דוגמה מוצלחת לטענתו בשימוש במדיה החדשה בתוכנית האח הגדול, אחת ההצלחות הגדולות של קשת. "ההבדל הוא שהדמויות המשיכו לחיות ולפעול בסלולר ובאינטרנט, הן חיו שם ולא נוצרה הדבקה מלאכותית של המשך פרק או משהו כזה ולכן הצופים התחברו לכך. היה כאן בסיס של סיפור דרמטי טוב, שמינפנו אותו והמשכנו להחיות אותו גם מחוץ למסך".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x