$
פרסום ושיווק

המותג עלית קופי יימחק וימותג מחדש תחת עלית

חטיבת הקפה של שטראוס מעלה הילוך בתחום הקפה מחוץ לבית ונכנסת גם לפעילות נרחבת במשרדים, שם תתחרה מול פאוזה של מי עדן. בסך הכל משקיעה הקבוצה 8 מיליון שקל במיתוג מחדש של כל תחום הקפה

אורנה יפת וגלי ברגר 09:3023.06.09

חברת הקפה של שטראוס מגבירה את פעילותה מחוץ לבית ומחזקת את המותג עלית, כשלב נוסף בבניית הזהות התאגידית החדשה. שטראוס תשנה את השם של רשת בתי הקפה עלית קופי ותמתג אותה מחדש תחת המותג עלית. עד סוף השנה ישונה הלוגו בבתי הקפה של הרשת. בשלב ראשון תבצע החברה פיילוט בסניפים

אחדים. כיום מפעילה עלית קופי יותר מ־70 סניפים ברחבי הארץ.

 

במקביל מרחיבה בימים אלו חטיבת הקפה של שטראוס את פעילותה בתחום המשרדים, שאליו נכנסה ברבעון הראשון של 2009. את תחום מכונות הקפה והצריכה במשרדים מובילה כיום חברת פאוזה, שנמצאת בבעלות של מי עדן, ומשווקת גם את מכונות הקפה של לוואצה. מי עדן, שהודיעה בעבר כי תרכוש 26% ממניות מועדון הקפה באמצעות חברת פאוזה, תחתום על העיסקה סופית בימים הקרובים. בשטראוס שואפים להפוך לשחקן משמעותי בתחום צריכת הקפה מחוץ לבית. לדברי דליה מנדלמן, מנכ"ל שטראוס קפה, שוק זה מוערך ב־70–80 מיליון שקל בשנה.

 

בעוד לפאוזה יש יתרון בכך שהיא מציעה מכונות קפה לצד מתקני מים מינרליים, עלית תציע למשרדים ומקומות עבודה חבילה כוללת של מכונות, קפה, עוגות ומוצרים נלווים. על פי הדו"ח של מי עדן, ב־2008 גלגלה פאוזה 74.8 מיליון שקל בתחום הקפה ומדיחי כלים (לא כולל כדים של מי עדן), לעומת 63.7 מיליון ב־2007. נוסף על כך פאוזה החלה בחודשים האחרונים בפיילוט לשיווק מכונות וקפסולות קפה לבתי עסק בספרד. גם עלית משווקת כיום קפה לבתי קפה ועסקים בחו"ל ועתידה להרחיב את השיווק לבתי עסק באמצעות הישענות על הפעילות הבינלאומית של הקבוצה בתחום הקפה.

 

מנדלמן הודיעה שהקבוצה תשקיע 8 מיליון שקל במיתוג כל תחום הקפה תחת המותג עלית. במסגרת המהלך הקבוצה מבטלת את המותג פלטינום לטובת סדרה חדשה של קפה מיובש בהקפאה, שתשווק עם המיתוג מחדש והלוגו של עלית על האריזות. כמו כן עודכנה הפחית האדומה של הקפה הנמס האבקתי, וגם המותג ארומה התחדש בתווית ובלוגו עדכניים.

 

במקביל החברה מפסיקה לשווק את מותג הקפה האמריקאי ג'ייקובס, לאחר שהחברה העולמית בחרה בחברת ההפצה דיפלומט. "אני מאמינה שנחזק משמעותית את מעמדנו בסגמנט המיובש בהקפאה", אמרה מנדלמן. "גם כאשר ביטלנו את המותג 18 קראט לא איבדנו אף צרכן. היעד שלנו השנה הוא לשמור על היקף המכירות בתחום הקפה". בסוף 2008 עמדו מכירות הקפה של עלית על 3.2 מיליארד שקל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x