הפרסומת שצוחקת על כל הפרסומות לרכב
יצרנית הרכב קיה שברה את כל הכלים ויצרה סרטון שהוא למעשה פרודיה על כל הפרסומות הטיפוסיות של רכבי 4X4 כוחניים
אחת הטכניקות הוותיקות בפרסום ושיווק, המשרתת חברות שנכנסות כשחקניות חדשות לשוק בוגר ומבוסס, נקראת Me Too: הטקטיקה הזו מבוססת על חיקוי המסרים הפרסומיים של המותגים החזקים בשוק, כדי להידמות להן ולזכות בלגיטימציה בעיני הצרכן - שעדיין לא מכיר אותן. קמפיינים שנבנו ברוח זו בדרך כלל נחשבים שמרניים, ואינם פורצי דרך מבחינה קריאטיבית: המפרסם האנדרדוג הרי בסך הכל מנסה ללכת בעקבותיהם של הילדים הגדולים יותר.
אבל בפרסומת שלפנינו מכינה יצרנית הרכב הקוריאנית הפתעה. הבריף הציג בפני המפרסם שלה אתגר: תכינו קמפיין ל-Borrego, רכב ה-4X4 החדש של קיה, שיעמוד בקצה העליון של פורטפוליו המוצרים שלה בשוק האמריקאי. המחשבה המתבקשת היא להציג את הרכב כאלטרנטיבה במחיר שפוי לג'יפים המפוארים שגודשים את השבילים ובעיקר את נתיבי המסלולים המהירים.
מה עשתה קיה? שברה את כל הכלים, ויצרה סרטון שהוא למעשה פרודיה על כל הפרסומות הטיפוסיות של רכבי 4X4 כוחניים: "כשזה מגיע לפרסומות של רכבי יוקרה, יש כמה דברים שאתה כבר מצפה לראות: קלישאות של מהירות, כוח סוס, ודיוק".
בצפייה חטופה במבט ראשון, זה נראה כמו עוד פרסומת לרכב כבישטח. אבל תקשיבו להומור הדק שבין הסצנות, ותבינו שיש כאן לא רק אמירה צינית כלפי המתחרים - המבוססים כאמור - אלא גם הרמה נהדרת להנחתה שבאה ממש בשנייה האחרונה, עם הסמל של קיה בקדמת הרכב.
קשה לחשוב על דבר נכון יותר עבור אנרדוג בשוק שהפך בשנים האחרונות לפרות החולבות של תעשיית הרכב העולמית: עקיצה מחוכמת על המתחרים, שמציגה את המותג כחכם ובעיקר מפתיע.