פוקוס על חו"ל: המרדף של אאודי אחרי השוק האמריקאי
מה שיוצא דופן בפרסומת הזו, שבמשך מרבית הזמן היא מציגה את המתחרות מרצדס וב.מ.וו כמכוניות מהירות וכוחניות - ובצורה מחמיאה ביותר
מותג חזק יכול להרשות לעצמו לפרגן למתחרים. לא מדובר במחווה של טוב לב, אלא בטקטיקה להאדיר את עצמו בכך שהוא זורק מילה טובה על המתחרים - אבל דואג להדגיש את היתרון הגורף של עצמו. פרסומות טובות מצליחות להעביר את המסר הזה. אחת הטובות שבהן היא זו שהעלתה אאודי במהלך משחק הסופרבול האחרון, בחודש פברואר. מדובר בפעם השנייה בלבד בתולדות יצרנית הרכב הגרמנית שהיא רוכשת את משבצת השידור היקרה ביותר במפת המדיה האמריקאית. זה לא מקרי: אאודי היא במידה רבה אנדרדוג בצפון אמריקה. בקטגוריות רכבי היוקרה האירופאים, שולטות המתחרות מבית ב.מ.וו ומרצדס. האסטרטגיה של אאודי: לחלוק כבוד לשתיהן, אבל לספר ללקוח שהגיע הזמן להתקדם לדבר החם הבא.
הפרסומת מבוססת על משחק המחשב הפופולרי Grand Theft Auto, שהוא שילוב אלים במיוחד של מרדף מכוניות אורבני עם מלחמת כנופיות. מה שיוצא דופן בפרסומת הזו, מעבר לרמת ההפקה הגבוהה ביותר שלה, היא שבמשך מרבית הזמן היא מציגה את המתחרות מרצדס וב.מ.וו כמכוניות מהירות וכוחניות - ובצורה מחמיאה ביותר, על רקע המרדף האלים. הטוויסט: הקונטקסט הוא בימי העבר: המרצדס מופיעה במה שנראה כמו סרט מרדפים אפל משנות השבעים, והב.מ.וו - בקליפורניה שטופת השמש של שנות השמונים (שימו לב לחולצת הפולו הוורדה של הנהג ולטלפון הסלולרי העתיק שהוא מחזיק בידו...). גם הפסקול אינו מותיר ספק באשר לתקופת הזמן שבה נערך כל סרטון.
השורה התחתונה: אאודי היא הבחירה של שנות האלפיים. עם כל הכבוד למורשת המפוארת של האחיות מגרמניה, יש מלכה חדשה בכביש.
ומילה אחרונה לסיום: בשנה שעברה שודרה הפרסומת הראשונה של אאודי בזמן הסופרבול, שקידמה את מכונית-העל R8. הפעם בחרה אאודי לקדם דגם עם קהל יעד הרבה יותר רחב: ה-A6. לא מדובר רק בשינוי מדיניות לנוכח המשבר הכלכלי (למרות שגם לכך יש השפעה לא מבוטלת על הרגלי הרכישה של מכוניות יוקרה) אלא בחלק מהאסטרטגיה של אאודי לצפון אמריקה: בשלב ראשון להציג את דגם הקונספט שיחדיר את המותג לתודעת הצרכנים, ובשלב שני ללכת על מהלך גריפה, שצפוי ליצור גל מכירות – לא רק בניית תדמית.