קמפיין עולמי: החיה הנעלמת
אחד החסמים העיקריים שעומדים לפני ארגונים למען הסביבה הוא התחושה בקרב הציבור שהוא לא באמת יכול להשפיע
התבוננו היטב במודעה שלפניכם: במבט ראשון רואים פשוט זוג ידיים. עכשיו תסתכלו על שני הקווים האלכסוניים שיוצאים כלפי מעלה מהחיבור בין כפות הידיים. עדיין לא רואים שם בעל חיים מוכר? המשיכו לקרוא.
אחד החסמים העיקריים שעומדים לפני ארגונים למען הסביבה הוא התחושה בקרב הציבור שהוא לא באמת יכול להשפיע.
בדיוק את התפיסה הזו מנסה ארגון WWF בהודו לשנות באמצעות סדרת מודעות עדינה מאוד, שעושה שימוש חכם בתווי העור של כפות הידיים כדי להציג זנים נכחדים של בעלי חיים.
המודעה הזו מציגה ראש של צבי (קרניים, ראש משולש וזוג עיניים). מודעה אחרת מציגה, על אותו עיקרון בדיוק, סנפיר של לווייתן - עוד חיה שעומדת לפני הכחדה.
"הגורל של הצבי ההודי נמצא בידיים שלכם", מכריזה המודעה - ויוצרת אינטראקציה עם הקורא בכך שהיא מושכת אותו להתעמק בתמונה, לנסות לזהות את החיה הנעלמת (תרתי משמע), ולחשוב שוב על מה שהוא יכול לעשות כדי להציל את בעלי החיים בארצו.
משרד הפרסום: Ogilvy & Mather, India