$
הבריף

האם ברגר קינג תימחק מהמפה הישראלית?

ברגר קינג ובורגראנץ' יצאו במהלך שיווקי משותף; איתות ראשון לכך שהאחים אורגד, הבעלים של שתי הרשתות, ימחקו אחת מהן

גלי ברגר 11:1716.02.09

האחים אלי ויובל אורגד, הבעלים של רשת ברגר קינג, רכשו באוקטובר האחרון את בורגראנץ', שהגיעה לפירוק תמורת 25 מיליון שקל. בניגוד למועמדים אחרים הם לא ידעו מה בדיוק הם קונים, מאחר שהממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, אסרה עליהם להיכנס לחדר המידע. זו הסיבה שבחודשים האחרונים,

לצד החזרתה של בורגראנץ' לחיים, הפעלת כ־70 הסניפים שנרכשו, איחוד המטות וכו', בודקים באורגד אחזקות מה לעשות עם הרשת. האם להמשיך להפעיל את שני המותגים, האם למחוק אחד מהם, ואם כן - מי מהם הוא שייעלם ממפת המזון המהיר בישראל. בחודש הקרוב, מספרים מקורבים לחברה, אמורה להתקבל ההחלטה.

 

מכל מקום - מהלך משותף לשתי הרשתות כבר ראינו בשבועות האחרונים בדמות "בית הספר למדרובים". מדובר בהמשך ישיר של חבורת הזבל - אותם אלבומים עם הדמויות המכוערות שהיו להיט בשנות השמונים. השוני הוא שכיאה לילדי שנות ה־2000, המדרובים מגיעים עם אתר אינטרנט, תוכן סלולרי, תחרות מדרוב נולד ועוד. כמו חברות רבות גם אורגד אחזקות החליטה לקחת חלק בשיגעון המדרובים ומוכרת בסניפים של בורגראנץ' ושל ברגר קינג חבילות קלפים, ולא סתם אלא חבילות הכוללות אסים בלעדיים, שהם קריטיים להשלמת האלבום. עכשיו תארו לכם שאסם ושטראוס היו יוצאות במבצע משותף, או קסטרו ורנואר. ברגר קינג ובורגראנץ' הן רשתות מתחרות, או לפחות אמורות להיות כאלה, אז מה פתאום הן יוצאות במהלך שיווקי משותף, ואיך מתקשרים דבר כזה?

 

שיתוף הפעולה בין הרשתות מדגיש עד כמה אין לאחים אורגד צורך בשני מותגים. רכישת בורגראנץ', שהכפילה את מספר הסניפים, מאפשרת לאחים אורגד להתחרות במקדונלד'ס תחרות אמיתית, ולשיווק יהיה חלק גדול בתחרות הזו. הם יחזירו את הקמפיינים הגדולים, את המבצעים, ואת תחילתה של תחרות המחירים כבר ראינו. מבחינת תקציבי שיווק תמיד קל ויעיל יותר לתמוך במותג אחד ולא בשניים. ראו את המהלכים שעושה שטראוס בשנים האחרונות לכינוס מותגים כדי להוציא פחות כספים על מותגים מפוזרים.

 

השאלה המעניינת היא איזה מותג ייבחר - בורגראנץ' או ברגר קינג. ההימור שלנו ושל גורמים נוספים בשוק הוא שברגר קינג ישראל תימחק מהמפה הישראלית, או לפחות מהפורטפוליו של האחים אורגד. את הכספים שהם משלמים מדי שנה כתמלוגים וכדמי זיכיון לחברה העולמית הם יוכלו להשקיע בשיפוץ סניפי בורגראנץ', שככל הנראה דורשים שיפוץ יותר אגרסיבי ממה שנדמה היה, ובפעילויות שיווקיות. אז, אולי, הם יצליחו להביא את החברה המאוחדת לרווח אמיתי. אחרי הכל, הם לא מדרובים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x