מתחילים לשחק באזור של הגדולים
באיחור של כמה שנים משיקה פלאפון את הרשת החדשה שלה אותה היא מכנה GSM high speed, כינוי שלקוח מעולם האינטרנט ומרמז במשהו על כך שפלאפון תנסה לנכס לעצמה את נושא המהירות והמובילות הטכנולוגית, וכך אולי להחזיר לעצמה את העוצמה שאבדה
16:2702.02.09
לפני יותר מעשור, כשסלקום רק הושקה, היה ביטוי שנקרא סלכלום, שהתבדח על איכות המכשירים והקווים שסיפקה החברה. המחיר היה היתרון העיקרי של הרשת על פני פלאפון, שנחשבה מעונבת יותר והייתה יקרה בהרבה.
אלא שבמרוצת השנים סלקום רצה קדימה, אורנג' הצטרפה, וגם עקפה. שתיהן
פלאפון נשארה מאחור והפכה להיות שחקן של מחיר, ברירת מחדל. לזכות החברה יאמר שהיא הצליחה להחזיק בנתח שוק של 29% למרות הנחיתות המוצרית. אבל כשהסלולר יצא מתיק העסקים לתיק של ילדה בת 13 שרוצה להוריד רינגטונים ולהתפאר בנוקיה או בסוני אריקסון החדש, פלאפון לא הייתה שם. גם לא עם נינט.
היום, יש מי שיאמרו כי באיחור של כמה שנים, היא משיקה את הרשת החדשה, אותה היא מכנה GSM high speed, כינוי שלקוח מעולם האינטרנט ומרמז במשהו על כך שפלאפון תנסה לנכס לעצמה את נושא המהירות והמובילות הטכנולוגית, וכך אולי להחזיר לעצמה את העוצמה שאבדה. חשוב להבין, גם אם פחות מ-10% באמת משתמשים בשירותי הדור השלישי, יתר ה-90% רוצים לדעת שהם יכולים והדבר מקרין על התדמית של כל החברה.
באמצעות המיצוב הזה, שיהיה עטוף בשפה תקשורתית חדשה, ובניסיון ליצור מותג נחשק בדומה למתחרות, צריכה פלאפון להפוך להיות אטרקטיווית בעיני 'הקהלים הטובים'. אנשי הייטק, אנשי עסקים שנוסעים הרבה לחו"ל, כאלה שמרבים לגלוש באינטרנט דרך הסלולר, קהלים שעד היום פלאפון לא הייתה אלטרנטיבה מבחינתם. אבל המלחמה בשוק הסלולר הצפוף, שכבר כמעט אינו צומח, היא לא רק על נתח שוק, אלא גם ובעיקר על נתח הארנק של הלקוחות הקיימים, שאמורים לעבור לרשת החדשה - על הגדלת ה-ARPU - מה שסלקום ואורנג' עושות כבר שנים, ופלאפון מצטרפת למשחק רק עכשיו.
אפשר לסמוך על החברה ועל משרד הפרסום שלה אדלר חומסקי שיצאו בקמפיין מפוצץ שישתלט על העיתונים, טלוויזיה שלטי חוצות ואינטרנט, וינסו להעביר את המובילות החדשה אליה טוענים דרך חיבור רגשי. האתגר לקחת נושא טכנולוגי ולחבר אליו את הצרכנים מבחינה רגשית הוא לא פשוט. טכנולוגיה היא לא חזות הכל ומי כמו פלאפון יודעת זאת. הרי אם כך היה, לא בטוח שהיא הייתה פה היום.
צריך גם לזכור שהקמפיין והשפה התקשורתית הם רק הספתח. העבודה האמיתית תיעשה מאחורי הקלעים. בנקודות המכירה, בה יש לפלאפון כ-200 בעקבות העסקה עם סופרפארם, מול המגזר העסקי, ובכל שיחת טלפון.
אם פלאפון תעשה את כל זה, אולי היא תחזור להיות החברה המובילה שהייתה פעם. אבל כפי שאמר ניר שטרן, המשנה למנכ"ל פלאפון, רשתות נמדדות לאורך עשר שנים. צריך רק לקוות שלכולם תהיה הסבלנות.