קמפיין מבריק
נכון שאפשר לקחת כל מותג מזוהה ולהציג אותו בתמונת ראי - שבירת המוסכמה תמשוך את עינו של הקורא. אלא שכאן יש מינוף אמיתי של התועלת המוצרית של המותג: הרי אפקט ההשתקפות מתרחש רק במכונית מבריקה
פרסומאים מנסים כל הזמן להגדיר לצרכנים את התועלת המוצרית של המותג שעליו הם עובדים, לקחת את הדבר החשוב ביותר במוצר שעשוי להיות רלבנטי לצרכנים, ולזקק אותו לכלל מסר קליט שיכול לעבור במודעה.
הדוגמה שלפנינו ממחישה יפה את הנקודה הזו, כשהיא מציגה את השתקפות תכשיר הווקס על פח המכונית. יש כאן משחק נחמד עם היפוך האותיות לכתב ראי: נכון שאי אפשר לקרוא שום דבר, אבל הנכסים העיקריים של המותג - הצבע והצורה של בקבוק הווקס, וכמובן ציור הצב שמקושר לשם המוצר - בולטים דיים כדי ליצור זיהוי מיידי בקרב קהל היעד.
בניגוד למה שאפשר לצפות ממשרד פרסום ששמו Disobedient (בלתי ממושמע), הקמפיין הזה דווקא מציית לכללי השיווק הבסיסיים ביותר: העמד את המוצר במרכז הבמה, בצורה שממחישה לצרכן את מה שהוא יקבל מהשימוש בו.
נכון שאפשר לקחת כל מותג מזוהה ולהציג אותו בתמונת ראי - שבירת המוסכמה תמשוך את עינו של הקורא. אלא שכאן יש מינוף אמיתי של התועלת המוצרית של המותג: הרי אפקט ההשתקפות מתרחש רק במכונית מבריקה.
המותג: טרטל ואקס. המדינה: ארצות הברית. משרד הפרסום: Disobedient