בלעדי: yellow ומנטה ישיקו בקרוב מותג פרטי
מנטה של דלק עתידה להשיק בחודשיים הקרובים מותג פרטי בתחום המזון, ו־yellow של פז תשיק ברבעון השני של השנה, לקראת פסח, סדרה של כ־20 מוצרים
המותג הפרטי מגיע אל חנויות הנוחות: yellow ומנטה עומדות להשיק בחודשים הקרובים מותג פרטי, כך נודע ל"כלכליסט". yellow, רשת חנויות הנוחות הגדולה בישראל המונה כ־200 חנויות, עתידה להשיק סדרה של כ־20 מוצרים במהלך הרבעון השני של 2009. גורמים בשוק מעריכים כי היא תשתדל לעשות
גם מנטה, הרשת שנמצאת בתחנות דלק ומונה כיום כמאה חנויות נוחות, עומדת להשיק מותג פרטי בתחום המזון, שיושק ככל הנראה בחודשיים הקרובים. נוסף על החנויות בתוך תחנות הדלק, מנטה זכתה גם בשישה מכרזים של רכבת ישראל להפעלת עמדות קפה ומאפה בתחנות.
בניגוד לחברות המזון, שמותג פרטי מאפשר להן להציג אופציה זולה יותר לצרכנים, מהווה מוקד כוח מול ספקים גדולים ודוחק ספקים קטנים, במקרה של חנויות הנוחות לא מדובר באותה מטרה. לכן, ככל הנראה המותגים הפרטיים שיוצעו שם לא יהיו בהכרח זולים יותר. בחנות נוחות, שזמן השהייה בה עומד על פחות מחמש דקות, יש פחות רגישות למחיר.
מותג פרטי נועד לחזק את המותגים yellow ומנטה ולתת פתרונות לצריכה על הדרך, שחברות המזון לא תמיד מעוניינות או יכולות לתת, שכן מדובר למשל באריזות קטנות. עם זאת, אין ספק כי המותגים הפרטיים יביאו לעלייה ברווחיות של החברות. כמו כן, השקת המותג הפרטי היא צעד נוסף בהפיכת חברות הדלק לקמעונאיות דרכים כהגדרתן ומסמל את המהפך שעברו.
בחברת הדלק סונול, שמפעילה את 106 חנויות הנוחות SOgood ותפתח 40 נוספות במהלך השנה, אין כרגע כוונה להשיק מותג פרטי מעבר למותג הקיים. החברה פועלת בשלוש קטגוריות ומציעה מגבונים, סוללות וקרטיבים בקיץ שממותגים SOgood כדי לחזק את המסר של המותג "יצאת חדש" ולתת פתרון שהוא מבחינת Value for money. לסונול יש גם מפעל שמנים שהבקבוקים שבו ממותגים סונול, אך מוטבע עליהם הפרח האדום של SOgood.
דור אלון, המפעילה את רשת חנויות הנוחות אלונית, לא מתכוונת להשיק מותג פרטי.