הברקה שיווקית
הביקורת כלפי "האח הגדול", לא מנעה מאיגוד השיווק לבחור באבי ניר, מנכ"ל קשת, לאיש השיווק של 2008. אז מה אם יו"ר איגוד השיווק, ירון דור, אמר על הנושא כי יש אוברדוז של ריאליטי
16:5218.01.09
בדברי הימים של הטלוויזיה, שנת 2008 תירשם כשנה לא מוצלחת במיוחד. הנתח שלה בעוגת הפרסום אולי עלה והרייטינג אף הוא הרקיע שחקים, אבל נראה כי מעולם לא הייתה כל כך הרבה ביקורת ושאט נפש כלפי הטלוויזיה, ובעיקר מה שייצגה התוכנית "האח הגדול".
אבי ניר צילום: אביגיל עוזי
פרויקט מזהיר? "האח הגדול" עורר הרבה מאוד התנגדויות, גם בקרב איגוד השיווק, שהעומד בראשו ירון דור אמר ל"כלכליסט" כי יש אוברדוז של ריאליטי וטלוויזיה בינונית ורדודה בישראל. בשימוע של ועדת מרדכי טען האיגוד כי יש מקום להגביל את שידורי הריאליטי מהפן הערכי, והנה פתאום המהלך המבריק - שבואו לא נתבלבל - עשו את זה גם לפני אבי ניר, מזכה אותו בפרס. ניר גבר על אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים שהמשיך להצעיד את הרשת קדימה, על גדעון עמיחי שזכה בקאן על פרויקט הדממת האינטרנט, על רונן בזזי, הבעלים ומנכ"ל טורנדו שצמח להיות מעצמת מיזוג, על נעמה גת, סמנכ"לית השיווק של מזרחי טפחות שהובילה מהפכה שיווקית בבנק ועל עוד.
קשה שלא לתהות האם העובדה שניר, הותקף ליד ביתו בנובמבר, נחבל קשות ואושפז, תרמה לזכייתו בתואר. מאז התקרית הוא לא התבטא בתקשורת ולא עמד בפני קהל. בשביל לקבל פרס כל כך מכובד הוא הטריח את עצמו לבוא לכנס השיווק ולהחיות אותו קצת בשעה בה האולם כבר, איך נאמר, מתרוקן, ולהבטיח למארגנים שהפלשים ימשיכו לעבוד גם אחרי ארוחת הצהריים.
אולי היו כאלה שעשו מהפכים שיווקים בולטים יותר מניר, אך מבחינת איגוד השיווק, לבחור בו היה מהלך שיווקי מנצח.