המשבר בטלוויזיה הוביל את בעלי המניות למהלך המיזוג
כך אמר המשנה למנכ"ל רשת, אילן טוביהו, בהתבטאות ראשונה למיזוג שבדרך ביום עיון שערכה חברת רכש המדיה יוניון. ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, אמר כי פרסומות יכנסו לערוצי הכבלים והלווין: "בסוף זה יקרה. אם לא בעוד שנה-שנתיים, אז בעוד שלוש"
"מה שהוביל את בעלי המניות למהלך הזה הוא המשבר הנוראי שהטלוויזיה נמצאת בו", כך אמר אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל רשת, בהתבטאות ראשונה על מהלך המיזוג המתוכנן בן זכיינית ערוץ 2 וערוץ 10. טוביהו אמר את הדברים ביום עיון שערכה חברת רכש המדיה יוניון הבוקר ללקוחותיה.
רמי
יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, אחד המפרסמים הגדולים במשק, הסביר כי הנטייה שלו היא לשני ערוצים מופרדים, "אני מאוד סקפטי שייצא מהמהלך הזה משהו", הסביר. ודמני התייחס גם לסוגיית פתיחת ערוצי הכבלים והלוויין לפרסומות ואמר כי הוא תומך ברפרומה בשוק הטלוויזיה, "תחרות היא נשמת אפה של כל תעשייה. התחרות תחדד את המקצועיות של כל אחד מכלי התקשורת", הוסיף.
טוביהו מנגד השיב לו כי "תחרות זה טוב. אבל צריך לזכור שיש כבר תחרות בשוק הטלוויזיה בישראל. מאוד פופוליסטי לבוא ולהגיד בואו נפתח את הערוצים בכבלים ובלוויין. אבל צריך להבין ששוק הטלוויזיה במשבר חמור שהחל ב-2007 וקיבל מימדים מפלצתיים ב-2008. בשנה הזו כל הערוצים המסחריים, ללא קשר לרייטינג שלהם, הפסידו הרבה כסף. בשוק כזה להכניס שתי מפלצות כמו HOT ו-yes לתחרות הזו, יוביל לקריסת הטלוויזיה המסחרית בישראל, שכבר היום יש בו ערוץ שעומד להסגר".
ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, אמר בפאנל כי חשוב שפרסומות יכנסו לערוצי הכבלים והלווין, "בסוף זה יקרה. אם לא בעוד שנה-שנתיים, אז בעוד שלוש. הסיבה היחידה שאין היום פרסום בכבלים ובלוויין, היא בגלל לחצים שונים המופעלים ולוביסטים שנלחמים להמשיך את המונופול לערוצי הברודקסט".
שלמור ענה לשאלתו של מנחה הפאנל, אורן יוניוב, מנכ"ל יוניון, כי הנגיעה של הפרסומאים לרפורמה היא קטנה יחסית והוסיף, "העמלות הן באמת גורם שולי ברפורמה בשוק התקשורת. לנו כפרסומאים ברור שהתחרות חשובה. אבל יש לנו אינטרס גדול יותר שהרגולציה תהיה מעורבת כמה שפחות בהתנהלות היומיומית שלנו בענף ובתקשורת. הרגולציה היום היא מציקה" הוא הוסיף.
ניצן חן הוסיף בנושא הרגולציה שעלה שפקידה של הרשות השנייה הוא להסדיר שידורים ולא להתעסק בתכנים.