הכנסות "האח הגדול": יותר מ־55 מיליון שקל
מלחמות הבובלילים והפרידמנים מסתמנות כרווחיות ביותר עבור קשת. כך עולה מחישוב כלכליסט. הזכיינית עשויה לרשום רווח של כ־30 מיליון שקל מהתוכנית. גורמים בשוק מעריכים כי העונה השנייה תניב הכנסות גבוהות עוד יותר
היום (ג') תגיע לסיומה אחת ההפקות המדוברות ביותר, לטוב ולרע, שהיו בטלוויזיה המסחרית. לאחר יותר ממאה ימים ייצאו המשתתפים מבית "האח הגדול". לא ברור מה ירוויחו, אך קשת, כך נראה, חתומה על ההפקה המכניסה ביותר.
מחישוב שערך "כלכליסט" עולה כי מדובר לא רק בהפקה שעוררה הרבה באז, אלא גם בפרת מזומנים: זכיינית ערוץ 2 קשת עתידה לרשום הכנסות של יותר מ־55 מיליון שקל בגין העונה הראשונה של "האח הגדול".
על פי פרסומים שונים, עלות הפקת התוכנית עמדה על כ־24 מיליון שקל (6 מיליון דולר), כך שקשת ככל הנראה תיהנה מרווח הגבוה מ־30 מיליון שקל. מדובר בהצלחה חסרת תקדים לעונה ראשונה של סדרה כלשהי, שכן בדרך כלל עונות ראשונות מסתיימות בהפסד.
גורמים בשוק מעריכים כי העונה השנייה של "האח הגדול" תניב הכנסות ורווחים גבוהים אף יותר, בהנחה שהזכיינית תצליח לשמר את רמת העניין בנעשה בבית.
החישוב נעשה על סמך מחיר של נקודת הרייטינג. ההערכות בשוק הטלוויזיה הן כי מחיר נקודת רייטינג ממוצע שמכרה קשת ב"האח הגדול" היה כ־1,800 שקל - מחיר גבוה יחסית לתוכניות אחרות. בפרק הגמר, שעתיד למשוך צופים רבים ולזכות ברייטינג גבוה, יגיע המחיר לנקודת רייטינג לכ־2,300 שקל בממוצע. הרייטינג הממוצע של כל פרקי הסדרה עמד על כ־29%.
בחודשים ספטמבר, נובמבר ודצמבר הצליחה קשת למכור את מרבית מלאי הפרסומות. עם זאת, באוקטובר היא הצליחה למכור רק מחצית מזמן הפרסום בשל החגים. ההערכות הן כי קשת מכרה כ־24 ספוטים של 30 שניות בממוצע בכל פרק. בפרק הגמר, שייערך היום בערב, מכרה קשת את כל 70 הספוטים המתוכננים. בסך הכל שידרה הזכיינית 31 פרקים של "האח הגדול", כולל פרק הגמר.
מלבד הכנסות הפרסום, עתידה קשת להכניס כ־10-12 מיליון שקל מחסויות, הודעות טקסט שנשלחו על ידי המצביעים ומכירת זכויות לחברת הכבלים (ערוץ 20).
מקשת סירבו להגיב לידיעה.