אבי גבאי: "המשבר הכלכלי אינו נוגע לדברים הבסיסיים שאנו עושים"
לדברי מנכ"ל בזק, החברה בחנה מחדש את כדאיות ההשקעה ברשת ה-NGN החדשה, תחת הנחות שמרניות יותר המתאימות לתקופה הנוכחית
אבי גבאי מנכ"ל בזק התייחס היום (ב') לראשונה למשבר הכלכלי והשפעותיו על בזק. "בזק אכן נמצאת בתוך המשבר, אך יחד עם זאת הוא אינו נוגע לדברים הבסיסיים שבזק עושה. היום אנחנו עושים דברים אחרת, אבל ממשיכים לעשות אותם. כל בחינה של תוכנית עסקית היום, נעשית תחת הנחות מחמירות בהרבה.
גבאי הוסיף כי בזק בחנה מחדש את כדאיות ההשקעה ברשת ה-NGN החדשה, תחת הנחות שמרניות יותר המתאימות לתקופה הנוכחית. "אנחנו ממשיכים להשקיע ברשת ללא שינוי מהתוכנית המקורית. המשבר אינו הופך את רשת ה-NGN ללא רלוונטית, ממש לא". אמר גבאי. הוא ציין כי נכון להיום יש כבר 300 משקי בית המחוברים לרשת החדשה, אשר החלה החודש לפעול במתכונת של פיילוט.
גבאי התייחס בדבריו לרגולציה אשר מגבילה במתכוון את יכולת התחרות של בזק. "למרות הרצון העז של הרגולטור להקטין אותנו, בזק נשארה ותישאר חזקה. אנחנו פועלים כל העת על מנת ליצור לעצמנו יתרונות יחסיים בתחומים בהם לרגולטור אין סמכות לפקח עלינו, כמו שירות לקוחות. זה תחום בו הרגולטור לא יכול לכפות עלינו להיות פחות טובים ולתת שירות פחות טוב. אכן אנחנו מובילים בתחום זה על המתחרים שלנו", אמר גבאי.
לגבי ניהול בזק עצמה, אמר גבאי כי "אני מאמין שיש להמשיך ולהשקיע ביצירת תרבות ארגונית חיובית גם בתקופות כאלו". לדבריו, תרבות ארגונית טובה משפיעה לחיוב על התוצאות הכספיות של החברה. גבאי ציין כי שוק הטלפוניה בו פועלת החברה הוא שוק שמתכווץ, כך שהמטרה העיקרית של בזק היא פשוטה יחסית: להתאים הוצאות והכנסות לשוק שאינו צומח. להערכתו תחום התקשוב, כלומר שירותי תקשורת עסקיים, צפוי להערכתו לצמוח בבזק בשנה הקרובה.