$
פרסום ושיווק

בשל קיצוץ בהוצאות השיווק: פריזמה החזירה שטח פרסום למכבי ת"א

בית ההשקעות שילם קנס של 400 אלף שקל בשל הויתור על שטח הפרסום ששכר בעיגול האמצע של המגרש תמורת כמיליון שקל בתחילת העונה. קבוצת הכדורסל סגרה השבוע על עסקת פרסום חדשה עם דלק

עמיר קורץ ומיטל זדה 14:5525.11.08

עדות נוספת למכה הקשה שספגו בתי ההשקעות במשבר הנוכחי: פריזמה החזירה למכבי תל אביב את שטח הפרסום ששכרה במשחקי הקבוצה בעיגול האמצע של המגרש. בעקבות זאת סגרה השבוע מכבי תל אביב על עיסקת פרסום חדשה עם חברת דלק שבבעלות יצחק תשובה.

 

בתחילת העונה הנוכחית, עוד לפני המשבר

העולמי, סגרה פריזמה על חוזה מול קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב לפיו תפרסם לאורך כל העונה במשחקי הבית של מכבי באירופה ובליגה בעיגול האמצע שבהיכל נוקיה. עבור הפרסום לכל העונה התחייבה פריזמה לשלם סכום המוערך בכ-250 אלף דולר. אלא שלאחר שפרץ המשבר ניסו אנשי פריזמה "להיפטר" משטח הפרסום. בשבועות האחרונים ניסו למצוא חברה שתשכיר את עיגול האמצע פר משחק, זאת בטענה כי אינם רוצים לנקר עיניים ולפרסם בתקופת צונאמי כלכלי. במשחקים האחרונים הושכר השטח לחילופין לחברות תרימה וכרומגן תמורת סכום המוערך ב-15 עד 18 אלף דולר למשחק.

 

אך כנראה שההפסדים הכבדים של פריזמה בחודש האחרון עשו את שלהם: בשבוע שעבר פנתה פריזמה למכבי בנסיון לצאת לגמרי מההסכם ולהחזיר לה את שטח הפרסום, זאת למרות שכבר שילמה כמעט את כל הסכום. במכבי תל אביב הסכימו ועשו התחשבנות עם בית ההשקעות. הקנס ששילמה פריזמה למכבי עומד על 400 אלף שקל. במקביל נערך חיפוש אחר מפרסם חדש. בסוף השבוע נסגרה עיסקה מול חברת דלק לפרסום בעיגול האמצע עד סוף העונה בסכום המוערך ב-120 אלף דולר. דלק תפרסם בו את המותג "מנטה", רשת חנויות הנוחות שלה.

 

פריזמה בתגובה: "לאור המצב בשווקים ובהמשך לתוכניות ההתייעלות שמובילה החברה הוחלט על הפסקת הסכם ההתקשרות לפרסום בהיכל נוקיה. כתוצאה מכך מחוייבת החברה בקנס בהיקף של כ-400 אלף שקל. החלטה זו מייצרת חיסכון משמעותי בתקופה בה תקציבי השיווק מצטמצמים ומוסתים לפעילויות אפקטיביות יותר"

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x