בלעדי: עלייה של 50% במספר הניתוקים מהכבלים והלוויין בשל אי־תשלום
יותר ויותר מנויים התקשו לשלם בחודש אוקטובר את דמי המנוי החודשיים ונותקו מהשירות. גם בחברות הסלולר נרשמה עלייה בהיקף המנויים שאינם משלמים, אך בהיקף נמוך יותר
המשבר הפיננסי מתחיל לתת אותותיו בשוק התקשורת: באוקטובר האחרון נרשמה עלייה דרמטית של כ־50% במספר מנויי הכבלים והלוויין שנותקו מהשירות בשל אי־תשלום - כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בעלייה חריגה שאינה עונתית, המחושבת לעומת אוקטובר 2007 בניכוי השפעת החגים. גם בקרב חברות הסלולר
בשוק התקשורת רווחת הערכה שפגיעת ההאטה הכלכלית בענף תהיה פחותה מזו של ענפים אחרים. בניגוד לאופטימיות זו, גורם בכיר בשוק מסביר כי צפויה פגיעה מהותית בשוק הטלוויזיה הרב־ערוצית, שכן רוב משקי הבית שנפגעו מהמיתון מעדיפים לקצץ בהוצאות הטלוויזיה לפני שהם חותכים בהוצאות הסלולר. הגורם הוסיף שלפי שעה לא ניכרת ירידה בהיקפי הפעילות של חברות הסלולר או בהיקפי זמן האוויר שנמכר. עם זאת, כבר עכשיו ניכרים סימנים ראשונים לירידה בשיעורי הגבייה ועלייה בניתוק מנויים שלא משלמים.
הרעה במצב החברות החלה גם בשוק הטלוויזיה המסחרית. לפי הערכות בשוק, אף אחד מזכייני הטלוויזיה לא הצליח למכור את מלוא זמן האוויר לפרסום שעמד לרשותו בחודש אוקטובר. ההערכות הן כי רשת וערוץ 10 מוכרים כיום רק 65% ממלאי הפרסומות שלהם. לשם השוואה, בחודשי הקיץ מכרו השתיים כ־85% ממלאי הפרסום שלהן. בחברת קשת המצב טוב יותר בשל הרייטינג הגבוה יחסית שמצליחה הזכיינית לייצר. בשוק מעריכים כי שלושת הזכיינים, כולל קשת, ירשמו הפסדים בשנת 2008.