No We Can't
הבחירות המוניציפליות בפתח. לא נשארה פיסת קרקע שאין עליה שלט עם פרצוף מלוטש. האם המסר של המועמדים לראשות עיריית תל אביב עובר מתוך שלטי הקמפיין? אובמה יכול להיות רגוע
רון חולדאי. סיסמת בחירות: לוקחים אחריות
ראש העיר המכהן משנת 1998, לא השקיע בקמפיין מבדל. מדובר באסטרטגיה המאפיינית את מי שמוביל בקטגוריה. אל תגיד כלום, ותן לשאר המתמודדים לצעוק. אם אתם מצליחים להבחין במשהו דרך הכאוס העיצובי בשילוט, אתם כנראה סופרמן. השלט משדר רעש, בלגן בעיניים וסדרי עדיפויות שלא ברורים לי. מטה הבחירות של חולדאי החליט ובצדק שהוא לא הדמות הכי פופולרית והעדיף להצניע אותו כמה שיותר. אפילו הפתק של חולדאי פצפון לעומת הפתק השני, עד שכמעט נדרשת זכוכית מגדלת רק בשביל להבין מי המועמד. סיסמת הבחירות "לוקחים אחריות" מוזרה בעיני. מי צריך לקחת אחריות? אני? על מה בדיוק? על העובדה שלא ראיתי חנייה בעיר מאז שנות השמונים, או שבשביל לשכור דירה בעיר, צריך לקחת משכנתא. אולי חולדאי צריך לקחת אחריות, בפעם אחרונה שבדקתי הוא היה ראש העיר, לא אני.
פאר ויסנר. סיסמת בחירות: הגיע זמן הירוקים
העיצוב של השילוט מעניין ונקי. כותרת אחת בולטת. הסלוגן, "הגיע זמן הירוקים", משחק על התודעה הקולקטיבית, שאסור יותר לעמוד בצד אל מול כדור הארץ שהופך לאיטו לפח אשפה ענק. כל זה טוב ויפה לירוקים כמועמדים למועצה, רק חבל שאין שום מסר שהמועמד לראשות העיר, מנסה להעביר כדי לגרום לי לבחור בו. עד כדי כך, שגם מנהלי הקמפיין של הירוקים הרגישו שהמועמד שלהם לא מספיק מוכר, אז הם הכניסו עזר כנגדו, את הסגן עו"ד דן להט. שתי ציפורים במכה אחת. ירוקים עד הסוף.
אורן שחור. סיסמת בחירות: ראש העיר הבא שלך
אורן שחור מתחייב, זו כבר התחלה שאני אוהב. סופסוף מועמד שמציע אלטרנטיבה ופורס את האג'נדה שלו ברחבי העיר. לגבי ההתחייבות, ההרגשה שלי שהוא מנסה להתחנף אלינו הבוחרים, כי תודו שחנינה לקנסות זה קצת לא פרקטי ובאותה מידה הוא היה יכול להתחייב על חנייה חינם, מחירי שכירות נמוכים, או שקולה תזרום מהברזים. אני לא יודע איך הוא מתכוון לעמוד מאחורי ההבטחות שלו, מה שבטוח, אני לא קניתי אותם, למרות שזה בא מאלוף. במיל'.
דב חנין. סיסמת בחירות: לא ידוע
חיפשתי וחיפשתי אבל לא מצאתי שילוט חוצות רשמי. אולי זו אסטרטגיה שכזו, אבל אלי חנין לא הצליח להגיע ולהציע אלטרנטיבה. פעם הבאה אולי.
לסיכום, אף קמפיין לא הצליח לגרום לי לבחור במועמד ספציפי, או לחילופין להרגיש טוב עם הבחירה שעשיתי. יותר מזה, כל שלטי החוצות מעוצבים באותה צבעוניות ונראים כמו שיכפול חיוור של עצמם. תחשבו רגע כמה כסף התבזבזו להם עבור שלטים שלא עושים את העבודה. כל המועמדים עושים בדיוק את מה שהמתחרים שלהם עושים, ואף אחד לא מנסה לעשות את המתבקש ולחשוב בדיוק ההפך. לא עדיף להשקיע את הכסף בקריאייטיב מעניין יותר? מרגש יותר? בולט יותר? אישי יותר? אם אחד המועמדים לא מבין למה לא בוחרים בו, זה בגלל שלאף אחד אין מושג מה הוא מציע ומה הוא מייצג. חבל. קחו דוגמא קטנה מקמפיין חוצות עבור אחד, ברק אובמה.
התוצאה ידועה לכולם. להתראות בקלפי, וד"ש לאובמה.
הכותב הוא מנהל צוות קריאייטיב בשלמור אבנון עמיחי Y&R.