קמפיין עולמי: לגזור, לשמור - ולחסוך
במקום להציג את המכונית החדשה בצילום אגרסיבי, היא מציגה את האויב מספר אחד של האמריקאים כיום: דלק
תעשיית הפרסום בארצות הברית כבר מגיבה למשבר הכלכלי ולהשפעת המיתון. כשהבורסות נופלות אפשר עוד לעצום עיניים ולקוות שלא תהיה לך השפעה על הכיס, אבל הפיטורים, בשילוב הזינוק במחירי הדלק והמזון דוחקים את המשפחות האמריקאיות לפינה, ומאלצים אותן לחסוך.
איך בכל זאת משכנעים אותם להושיט יד לכיס ולהחליט על רכישה גדולה, נגיד של מכונית חדשה? רק אם מדברים בשפה שמתחברת לחששות והדאגות הכי עמוקות שלהם.
הקמפיין של מאזדה עושה בדיוק את זה: במקום להציג את המכונית החדשה בצילום אגרסיבי, היא מציגה את האויב מספר אחד של האמריקאים כיום: דלק. התייקרותו החדה יוצרת הזדמנות ליצרני המכוניות הקטנות והחסכוניות. התמונה שלפנינו היא גלויה, שחולקה חלק ממהלך קד"מ כללי של מאזדה. הגלויה קוראת לקפל אותה לאורכה, כך שהתמונה שמתקבלת כוללת רק את שתי הקצוות של הגלויה. המסר פשוט וקליט: מיכל הדלק מצטצם בחצי, מסמל את החיסכון בהוצאות הדלק שהמכוניות של מאזדה מבטיחות. הטקסט על גבי הגלויה מתכתב עם המסר השיווקי: "אם תקרא בין השורות תראה מה מבדיל את מאזדה מהמכוניות האחרות".
המותג: מאזדה. מדינה: ארה"ב. משרד הפרסום: 99.