בלעדי: התגבש הסכם פרסום בין ערוץ 10 לקבוצת אי.די.בי
הסכסוך בין הערוץ למפרסמות בקבוצה נבע ממחלוקת על התנאים המסחריים שיינתנו להן לאחר סיומו של ההסכם הקודם. לאחר שצמצמו פעילות פרסומית יחזרו החברות לפרסם בערוץ כרגיל
חמישה חודשים לאחר שפרץ סכסוך מסחרי בין המפרסמות הגדולות בקבוצת אי.די.בי לערוץ 10, גובש הסכם מדיה שנתי בין הצדדים והוא על סף חתימה, כך נודע ל"כלכליסט". הסכסוך בין הערוץ למפרסמות בקבוצה נבע ממחלוקת על התנאים המסחריים שיינתנו להן, זאת לאחר שפקע תוקפו של ההסכם השנתי בין
כפי שנחשף ב"כלכליסט", בתחילת יוני הורידו סלקום וחוגלה קימברלי באופן דרמטי את מספר הקמפיינים המשודרים בערוץ. באותה תקופה למפרסמות אחרות בקבוצה לא היו קמפיינים בערוץ 10.
קבוצת אי.די.בי כוללת כמה מהמפרסמות הגדולות במשק כמו סלקום ושופרסל, אך גם לחוגלה קימברלי, נטוויז'ן־ברק וקבוצת כלל תקציבי פרסום גדולים יחסית. החברות בקבוצה רוכשות את שטחי הפרסום וזמן האוויר באופן עצמאי, אך תחת "הסכם גג" - הסכם מדיה מקיף שיוצרת הקבוצה, וכך הן נהנות ממחירים מוזלים יותר.
במהלך החודשים האחרונים חזרו כל המפרסמות לפרסם בערוץ, אך לא באותם היקפים שהיו קודם לכן. עם זאת, סלקום, אחת מהמפרסמות הגדולות במשק, לא עלתה על גבי מסך ערוץ 10 כלל, עד לפני כחודש וחצי ־ אז עלתה עם קמפיין פרסום חדש למהלך "זמן is money", שמבוסס על פלטפורמת פרסום חדשה שלה. עתה, כאמור, עם החתימה על ההסכם החדש, צפוייה החברה להפנות תקציבי פרסום באופן שוטף גם לערוץ 10.
סכסוכים מסחריים מעין אלו אינם נדירים בעולם הפרסום. הרצון לתרגם את גודל הקבוצה לתנאים משופרים עולה מדי פעם בקרב מפרסמים או חברות מדיה. עם זאת, בענף הפרסום גורסים כי סכסוכים כאלו אינם יכולים להימשך זמן רב, שכן בקבוצה לא ירצו לוותר לאורך זמן על פרסום בערוץ שמצליח לייצר תחרות לערוץ 2, ומנגד - בערוץ 10 לא יוכלו להמשיך לוותר לאורך זמן על מפרסמות גדולות במשק.
בערוץ 10 סירבו להגיב על הידיעה.